Bindningar ?

• Trådstartare Trådstartare Busta
  • Start datum Start datum
B

Busta

Guest
Bindningar ?
precis som säkert många andra här på FR har jag haft lite problem med bindningarna. med det här menar jag t.ex. när skistoppern på nå`t sätt vrids sönder, eller bindningen annars bara knäcks. det här suger ganska jävla hårt om man ti.ex. är på skidresa eller värmer upp till en tävling, båda har jag varit med om :S

så nu behöver jag några jävla bra tips på bindningar som håller bra. någon som vet ?

Senast ändrad:
Bindningar ?
Rent spontant så brukar billiga standardbindningar inte hålla särskilt imponerande kvalitet jämfört med top-of-the-line-bindningarna i standardsortimentet eller ännu hellre bindningar av racemodell. Landar du dock fakie och skidan löser ut så lär det dock kunna förstöra vilken bindning som helst skulle jag tro...

Vilka bindningar har du använt innan? Exakt var och hur har de gått sönder?

Bindningar ?
Nojlas sa:
Rent spontant så brukar billiga standardbindningar inte hålla särskilt imponerande kvalitet jämfört med top-of-the-line-bindningarna i standardsortimentet eller ännu hellre bindningar av racemodell. Landar du dock fakie och skidan löser ut så lär det dock kunna förstöra vilken bindning som helst skulle jag tro...

Vilka bindningar har du använt innan? Exakt var och hur har de gått sönder?
jag har haft både salomon och tyrolia, av tyroliabindningarna väntade jag inte särskilt mycket , men salomonen höll inte så bra de heller..

för det mesta brukar de paja i sketchyga fakielandningar

Senast ändrad:
Bindningar ?
Vilken modell då?Salomon 910 eller vad för modell. Det är ganska viktigt oxå...

Bindningar ?
Vet massor. Men sen beror det på vad du har haft för modell. Vad du väger med mera. Väger du 45 kg så skulle jag tex inte rekomendera P18.

//H

Bindningar ?
en dålig skistopper går väldigt ofta sönder om bindningen löser ut sig i fakielandningar, det är för att dom flesta stoppers är inte byggda för att åka åt FEL håll och därför så kan dom inte "flexas" bakåt utan det är tvärtstop, då knäcks stoppern av sparken från pjäxan som kommer när bindningen löser ut, är ganska förståligt att en liten plastbit inte pallar flera hundra pannors tryck.
Så fråga efter en bindning med skistopper som "flexar" bakåt.

**Inte marker bindning**

Bindningar ?
jag har åxå ett par kassa bindningar de har gåt sönder två ggr men tänkte skaffa nya till vintern :/ kollade på ett par tyrolia mojo free flex äre nått att ha lr? tänkte mest på det att killen ovanför sa att han interäknade med tyrolia bindningen :/

Senast ändrad:
Bindningar ?
Skippa Markerdissen, Marker är världsledande på bindningar. Väljer man en barnbindning (som M11 m.fl.) och själv är vuxen, eller åtminstone ungdom, får man skylla sig själv.

Väger man inte så mkt men ändå vill ha en bindning som tål hård åkning brukar de flesta märken ha en semiracebindning, Salomon 9.14, Tyrolia FF14/Madflex 15, Marker Comp/Free 14.0 m.fl.
...eller Marker Jester. Jag hoppas att fler märken hänger på trenden och gör en bindning utvecklad enbart för hopp, så det blir lite konkurrens och priserna sänks.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp