Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oskar_Nft" data-source="post: 31634" data-attributes="member: 28877"><p>Stighudar kan man köpa på metervara och då blir det lite billigre.</p><p>Allmänt säger folk att stighudar på meter är sämmre än tex ascensions hudar. Själv har jag på metervara och det fungerar aldeles utmärkt! Jag undrar varför dom just ska vara 4mm smalare än skidan? Dom skall ju ialla fall inte täcka stål kanterna.</p><p>Stålkanterna kanske är 4mm nu när jag tänker efter, ett tips kan ju vara att mäta belaget vid midjan. Formskurna hudar är ju bra men om man köper nya skidor så funkar det ju inte. Jag har en liten fråga också. Vad är det för skillnad på mohär och syntet hår och vad är dom respektives fördel? Jag skall tydligen ha en blandning men vad är "bäst"?</p><p></p><p>//Oskar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oskar_Nft, post: 31634, member: 28877"] Stighudar kan man köpa på metervara och då blir det lite billigre. Allmänt säger folk att stighudar på meter är sämmre än tex ascensions hudar. Själv har jag på metervara och det fungerar aldeles utmärkt! Jag undrar varför dom just ska vara 4mm smalare än skidan? Dom skall ju ialla fall inte täcka stål kanterna. Stålkanterna kanske är 4mm nu när jag tänker efter, ett tips kan ju vara att mäta belaget vid midjan. Formskurna hudar är ju bra men om man köper nya skidor så funkar det ju inte. Jag har en liten fråga också. Vad är det för skillnad på mohär och syntet hår och vad är dom respektives fördel? Jag skall tydligen ha en blandning men vad är "bäst"? //Oskar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Bindningar
Tillbaka
Topp