Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjolund" data-source="post: 797131" data-attributes="member: 39234"><p>Eftersom att STH16 och Jester redan har kommit upp i diskussionen i den här tråden kanske jag kan få lite hjälp med några frågor som har dykt upp för mig?</p><p></p><p>Nu till vintern tänkte jag skaffa ett par nya skidor och pjäxor. Skidorna blir nog att beställa över internet ganska snart medan pjäxorna ska finköpas på skidbutik så snart de har kommit igång med öppettiderna för säsongen - så att man får till något som sitter som gjutet. Problemet är att jag då inte vill gå bort mig och skaffa några bindningar som inte går att justera om skallängden råkar skilja sig från mina nuvarande pjäxor (blir tyvärr ingen Pivot-bidning även om de verkar vara fantastiskt fina), dessutom vill man ju kunna låna runt bland kompisar och då man int väljer umgänge efter pjäxans storlek, skulle de vara som trevligt om man kunde låna nåt tillbaka.</p><p></p><p>Under vintern som gick har jag kört på DIN 12-14 på mina Fischer GS-skidor och Black Crows med M.20 (som faktiskt har fungerat bra - har bara löst ut vid behov) så det borde nog räcka med en bindning som går till 16 (tänker att en som går till 14 borde hålla lite sämre).</p><p></p><p>Årets nya tillskott ska bli något i stil med en bred lössnöskida 120-130mm under foten och 180-185cm lång - fortfarande öppet (Bent Chetler, P130, Pontoon, Kuro... int lätt å veta), men även bindningen är lite av en fråga som måste avhandlas och jag skulle vilja veta lite mer om både STH16 och Jester, bla: Hur mycket går de att justera längdmässigt? </p><p>Finns det några bindningar som ni skulle kunna rekommendera - som går att justera lite?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjolund, post: 797131, member: 39234"] Eftersom att STH16 och Jester redan har kommit upp i diskussionen i den här tråden kanske jag kan få lite hjälp med några frågor som har dykt upp för mig? Nu till vintern tänkte jag skaffa ett par nya skidor och pjäxor. Skidorna blir nog att beställa över internet ganska snart medan pjäxorna ska finköpas på skidbutik så snart de har kommit igång med öppettiderna för säsongen - så att man får till något som sitter som gjutet. Problemet är att jag då inte vill gå bort mig och skaffa några bindningar som inte går att justera om skallängden råkar skilja sig från mina nuvarande pjäxor (blir tyvärr ingen Pivot-bidning även om de verkar vara fantastiskt fina), dessutom vill man ju kunna låna runt bland kompisar och då man int väljer umgänge efter pjäxans storlek, skulle de vara som trevligt om man kunde låna nåt tillbaka. Under vintern som gick har jag kört på DIN 12-14 på mina Fischer GS-skidor och Black Crows med M.20 (som faktiskt har fungerat bra - har bara löst ut vid behov) så det borde nog räcka med en bindning som går till 16 (tänker att en som går till 14 borde hålla lite sämre). Årets nya tillskott ska bli något i stil med en bred lössnöskida 120-130mm under foten och 180-185cm lång - fortfarande öppet (Bent Chetler, P130, Pontoon, Kuro... int lätt å veta), men även bindningen är lite av en fråga som måste avhandlas och jag skulle vilja veta lite mer om både STH16 och Jester, bla: Hur mycket går de att justera längdmässigt? Finns det några bindningar som ni skulle kunna rekommendera - som går att justera lite? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar
Tillbaka
Topp