Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 816741" data-attributes="member: 83225"><p>Hehe, jadu visst får du gärna fråga. Tyvärr skulle jag inte förvänta mig några jättebra svar dock eftersom mitt val mest baserades på prylbögeri.</p><p></p><p>För att vara seriös kan jag säga att den gamla Katanan (Jag hade de första 08/09 med svärdet) är ruggigt bra skidor. De gick som tåget i pist och funkade suveränt i offpisten också. Både jag och en kompis som åkte på Katana också var helt sålda hela förra säsongen. Sen kommer sommaren och tristessen och det är ju ganska roligt att byta skidor så jag började helt enkelt kika på vad jag om möjligt skulle vilja ändra på med mina skidor. Mitt stora problem tidigare har varit skogsåkningen. Jag blir för skraj när det blir trångt och åkningen känns trög så av just den anledningen hoppas jag kunna få ett litet självförtroendelyft av en mer lekfull skida. </p><p></p><p>Jag skulle tro att rockern på nya Katana bara gjort den gott. Mina hade nollspann och tendenser till rocker, och polarens hade verkligen utvecklat rocker på egen hand (har varit mycket diskussioner om kvalitetsfel på Katana och jag kan ju bara hålla med, men samtidigt har det gjort skidorna ännu bättre att åka på så varför klaga). </p><p></p><p>Men jag kan väl bara säga att Katanan har varit grym för mig i alla fören, har kört puder och vanlig offpist i serre på dem, hård piståkning i åre och stenhård is i chocken i Idre och jag har aldrig nånsin tvivlat på skidorna utan litat på dem till fullo, nu ville jag mest bara pröva nåt nytt och då kändes S7an som en skida som fått mycket lovord så vi får väl se om den funkar ännu bättre eller om jag ångrar mig snart. </p><p></p><p>Ursäkta mitt något ostrukturerade svar men det är sovdags här precis så hjärnan är väl inte på topp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 816741, member: 83225"] Hehe, jadu visst får du gärna fråga. Tyvärr skulle jag inte förvänta mig några jättebra svar dock eftersom mitt val mest baserades på prylbögeri. För att vara seriös kan jag säga att den gamla Katanan (Jag hade de första 08/09 med svärdet) är ruggigt bra skidor. De gick som tåget i pist och funkade suveränt i offpisten också. Både jag och en kompis som åkte på Katana också var helt sålda hela förra säsongen. Sen kommer sommaren och tristessen och det är ju ganska roligt att byta skidor så jag började helt enkelt kika på vad jag om möjligt skulle vilja ändra på med mina skidor. Mitt stora problem tidigare har varit skogsåkningen. Jag blir för skraj när det blir trångt och åkningen känns trög så av just den anledningen hoppas jag kunna få ett litet självförtroendelyft av en mer lekfull skida. Jag skulle tro att rockern på nya Katana bara gjort den gott. Mina hade nollspann och tendenser till rocker, och polarens hade verkligen utvecklat rocker på egen hand (har varit mycket diskussioner om kvalitetsfel på Katana och jag kan ju bara hålla med, men samtidigt har det gjort skidorna ännu bättre att åka på så varför klaga). Men jag kan väl bara säga att Katanan har varit grym för mig i alla fören, har kört puder och vanlig offpist i serre på dem, hård piståkning i åre och stenhård is i chocken i Idre och jag har aldrig nånsin tvivlat på skidorna utan litat på dem till fullo, nu ville jag mest bara pröva nåt nytt och då kändes S7an som en skida som fått mycket lovord så vi får väl se om den funkar ännu bättre eller om jag ångrar mig snart. Ursäkta mitt något ostrukturerade svar men det är sovdags här precis så hjärnan är väl inte på topp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningar
Tillbaka
Topp