Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningarna sticker ut!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PerErikAndreasAxelsson" data-source="post: 125256"><p>Hej Afrodite!</p><p>Att bindningarna sticker ut från brädan är inte bra, som du säger kan det ta i när du svänger.</p><p>Även fast du kanske inte lärt dej riktiga skärande svängar ännu, så tycker jag ändå att en omplacering av bindningen är på sin plats.</p><p></p><p>Några tips:</p><p>Du säger att bingdningen sticker ut 2cm på framsidan (tåkanten). Om inte bindningen sticker ut på hälkanten med, så är pindingen bara felplacerad. Så du kan helt enkelt flytta tillbaka bindningen genom att skruva upp skrivarna och byta hål på antingen den runda plattan eller i själva brädan. </p><p>Det är ett lätt sätt att justera.</p><p></p><p>Om bindningen nu skulle vara förstor för brädan så är det bättre att den sticker ut lite framför (tåkant) än att den sticker ut lite i hälen. På grund ut av att du lättare kan kantra brädan åt hälsidan. Tänk på att Bakkappan också sticker ut en bit. Bindningen ska alltså bli så centrerad som möjligt. Ett tips är att sätta i din snowboardsko i bindningen och ställa den på brädan och kolla om den är i centrum. Sticker det ut förmycket på sidorna skulle jag rekomendera att du vinklar bindningarna lite. Då minskar det som sticker utanför. Om inte detta fungerar rekomenderar jag att du köper mindre bindningar. Det blir mycket lättare att lära sej att åka med bindningar som inte sticker ut över kanten.</p><p></p><p>Jag hoppas att du vart lite klokare av mina tips!</p><p>Hada bra! // Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PerErikAndreasAxelsson, post: 125256"] Hej Afrodite! Att bindningarna sticker ut från brädan är inte bra, som du säger kan det ta i när du svänger. Även fast du kanske inte lärt dej riktiga skärande svängar ännu, så tycker jag ändå att en omplacering av bindningen är på sin plats. Några tips: Du säger att bingdningen sticker ut 2cm på framsidan (tåkanten). Om inte bindningen sticker ut på hälkanten med, så är pindingen bara felplacerad. Så du kan helt enkelt flytta tillbaka bindningen genom att skruva upp skrivarna och byta hål på antingen den runda plattan eller i själva brädan. Det är ett lätt sätt att justera. Om bindningen nu skulle vara förstor för brädan så är det bättre att den sticker ut lite framför (tåkant) än att den sticker ut lite i hälen. På grund ut av att du lättare kan kantra brädan åt hälsidan. Tänk på att Bakkappan också sticker ut en bit. Bindningen ska alltså bli så centrerad som möjligt. Ett tips är att sätta i din snowboardsko i bindningen och ställa den på brädan och kolla om den är i centrum. Sticker det ut förmycket på sidorna skulle jag rekomendera att du vinklar bindningarna lite. Då minskar det som sticker utanför. Om inte detta fungerar rekomenderar jag att du köper mindre bindningar. Det blir mycket lättare att lära sej att åka med bindningar som inte sticker ut över kanten. Jag hoppas att du vart lite klokare av mina tips! Hada bra! // Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningarna sticker ut!
Tillbaka
Topp