Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsdilemma!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="K1ng" data-source="post: 149066" data-attributes="member: 59932"><p>Har hamnat i ett litet dilemma när det gäller val av bindning till min Burton T6 162. </p><p></p><p>Har just nu ett par halvgamla Northwaveboots i storlek 9.5 (275 mm). Tänkte använda dem säsongen ut men införskaffa ett par nya boots (Burton eller 32) till nästa säsong som troligen blir ett par 10:or då 9.5 känns på gränsen till för smått. </p><p></p><p>Dock hade jag tänkt att redan i år sätta ett par nya bindningar på brädan av modell Burton Cartel. Frågan är då givetvis vilken storlek jag ska ha på bindningen då jag onekligen ligger precis på gränsen för Burtons M och L storlek... Till saken hör att jag kan få tag på L bindningen till en rätt billig penning men frågan är om den blir för stor för skorna. Till saken hör att jag hellre letar rätt på ett par nya boots med små yttermått som går att klämma in i en mindre bindning än att leta efter ett par boots med större yttermått för att passa en för stor bindning. Sen vet jag inte hur stor skillnaden mellan M/L är i verkligheten, det kanske är hugget som stucket för min del.</p><p></p><p>Detta huvudbry har fått mig att överväga ett par Drake Podium då deras storleksintervall passar bättre. Har dock ingen erfarenhet av denna bindning.</p><p></p><p>Tacksam för tips eller kommentarer!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="K1ng, post: 149066, member: 59932"] Har hamnat i ett litet dilemma när det gäller val av bindning till min Burton T6 162. Har just nu ett par halvgamla Northwaveboots i storlek 9.5 (275 mm). Tänkte använda dem säsongen ut men införskaffa ett par nya boots (Burton eller 32) till nästa säsong som troligen blir ett par 10:or då 9.5 känns på gränsen till för smått. Dock hade jag tänkt att redan i år sätta ett par nya bindningar på brädan av modell Burton Cartel. Frågan är då givetvis vilken storlek jag ska ha på bindningen då jag onekligen ligger precis på gränsen för Burtons M och L storlek... Till saken hör att jag kan få tag på L bindningen till en rätt billig penning men frågan är om den blir för stor för skorna. Till saken hör att jag hellre letar rätt på ett par nya boots med små yttermått som går att klämma in i en mindre bindning än att leta efter ett par boots med större yttermått för att passa en för stor bindning. Sen vet jag inte hur stor skillnaden mellan M/L är i verkligheten, det kanske är hugget som stucket för min del. Detta huvudbry har fått mig att överväga ett par Drake Podium då deras storleksintervall passar bättre. Har dock ingen erfarenhet av denna bindning. Tacksam för tips eller kommentarer!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsdilemma!
Tillbaka
Topp