Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsdilemma!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 149074" data-attributes="member: 44213"><p>..</p><p></p><p>sååååååååååååå freshhhh info..</p><p></p><p></p><p>Jag var i backen idag och körde mellan 11 och 13... testade nya brädan för alpresan och Petters 2005 Burton,Cartel El habano, i Large .... med mina 42.or till skor.</p><p></p><p></p><p>Det fungerade okej.. inte 100% som jag är van vid då jag annars kör mediumbindningar men det kändes helt okej.. jag skall försöka få en till åkdag i SOL innan jag dra ned till Val Thorens och testa igen.... summan av kardemumman är att det fungerar med bra inställningar att köra 42.or i en Burton Largebindning,,, kodordet är FUNGERAR... det satt bra,, jag satt fast okej (!!) och det går att ställa in dem mer tajt om jag orkar.. responsen fungerade bra och jag kännde mig trygg vilket är huvudsaken när jag kör..</p><p></p><p></p><p>jag gjorde lite cab 3.or och någon vanlig 3.a hoppade tre ggr å gjorde sköna old-school-grabs och det känndes rätt okej asså för att vara fel storlek..</p><p></p><p></p><p></p><p>...</p><p></p><p></p><p>Jag kommer troligtvis att köra med dessa bindningar nere i "Thor" efter att jag ställt in strapsen till den minsta hålet..</p><p></p><p></p><p>nu skall vi jämföra.. </p><p></p><p></p><p></p><p>mina 42.or i mina medium P1 ... då säger jag 100 = max.. </p><p></p><p>svar = 97% perfekt passform..</p><p></p><p></p><p>mina 42.or i petters Large Cartel..</p><p></p><p>svar = 85% perfekt passform</p><p></p><p></p><p>... </p><p></p><p>så det fungerar och det enda jag kan klaga på var att man kännde en smula att man kunde vrida skon inne i bindningen ca: ½ cm.. men jag skall ställa in strapsen lite tajtare så kommer nog det att elimineras lite till..</p><p></p><p></p><p></p><p>/Pinn.. (mer uppdate kommer kanske innan jag åker ned)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 149074, member: 44213"] .. sååååååååååååå freshhhh info.. Jag var i backen idag och körde mellan 11 och 13... testade nya brädan för alpresan och Petters 2005 Burton,Cartel El habano, i Large .... med mina 42.or till skor. Det fungerade okej.. inte 100% som jag är van vid då jag annars kör mediumbindningar men det kändes helt okej.. jag skall försöka få en till åkdag i SOL innan jag dra ned till Val Thorens och testa igen.... summan av kardemumman är att det fungerar med bra inställningar att köra 42.or i en Burton Largebindning,,, kodordet är FUNGERAR... det satt bra,, jag satt fast okej (!!) och det går att ställa in dem mer tajt om jag orkar.. responsen fungerade bra och jag kännde mig trygg vilket är huvudsaken när jag kör.. jag gjorde lite cab 3.or och någon vanlig 3.a hoppade tre ggr å gjorde sköna old-school-grabs och det känndes rätt okej asså för att vara fel storlek.. ... Jag kommer troligtvis att köra med dessa bindningar nere i "Thor" efter att jag ställt in strapsen till den minsta hålet.. nu skall vi jämföra.. mina 42.or i mina medium P1 ... då säger jag 100 = max.. svar = 97% perfekt passform.. mina 42.or i petters Large Cartel.. svar = 85% perfekt passform ... så det fungerar och det enda jag kan klaga på var att man kännde en smula att man kunde vrida skon inne i bindningen ca: ½ cm.. men jag skall ställa in strapsen lite tajtare så kommer nog det att elimineras lite till.. /Pinn.. (mer uppdate kommer kanske innan jag åker ned) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsdilemma!
Tillbaka
Topp