Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsdilemma!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="emsies" data-source="post: 149087" data-attributes="member: 42941"><p>Hej du, det var väl mig det här var riktat till antar jag eftersom det var jag som tyckte det? Som Nordgren </p><p>säger, kanske är det Salomonbootsen, jag har ingen koll på salomonboots/burtonbräda-kombon?</p><p></p><p>Jag menade inte att 275or är för stort, men jag tycker att det kan vara värt att tänka på att välja små skor. Jag </p><p>tycker det eftersom jag diskuterat det här fram och tillbaka i flera år med med en kille med just 275or (vinklar </p><p>ca 24/-6 även om vinklarna varierar) som åker på burton (olika modeller, runt 162 i längd). Nä i pist märker </p><p>man väl inte av det så ofta, utan det är väl traverser som är det mest irriterande med drag, men då är det ju </p><p>också riktigt, riktigt irriterande. Detaljer, kanske.</p><p></p><p>Dina 11or fungerar säkert jättebra, det handlar ju faktiskt mycket om stance och vinklar (och bootsmärke), och </p><p>det finns folk som trivs bra och åker utan problem med värre drag än så. Så nej, jag menade inte att det var för </p><p>stort alls. Men eftersom han ville ha bindningstips, tyckte jag att det kunde vara värt att överväga liten bindning </p><p>eftersom skon gärna skulle va liten. Och att tänka på skorna, eftersom han nu ändå skulle köpa nya.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="emsies, post: 149087, member: 42941"] Hej du, det var väl mig det här var riktat till antar jag eftersom det var jag som tyckte det? Som Nordgren säger, kanske är det Salomonbootsen, jag har ingen koll på salomonboots/burtonbräda-kombon? Jag menade inte att 275or är för stort, men jag tycker att det kan vara värt att tänka på att välja små skor. Jag tycker det eftersom jag diskuterat det här fram och tillbaka i flera år med med en kille med just 275or (vinklar ca 24/-6 även om vinklarna varierar) som åker på burton (olika modeller, runt 162 i längd). Nä i pist märker man väl inte av det så ofta, utan det är väl traverser som är det mest irriterande med drag, men då är det ju också riktigt, riktigt irriterande. Detaljer, kanske. Dina 11or fungerar säkert jättebra, det handlar ju faktiskt mycket om stance och vinklar (och bootsmärke), och det finns folk som trivs bra och åker utan problem med värre drag än så. Så nej, jag menade inte att det var för stort alls. Men eftersom han ville ha bindningstips, tyckte jag att det kunde vara värt att överväga liten bindning eftersom skon gärna skulle va liten. Och att tänka på skorna, eftersom han nu ändå skulle köpa nya. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsdilemma!
Tillbaka
Topp