Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningshjälp! Salomon eller Marker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 572463" data-attributes="member: 46762"><p>Originalbromsarna är typ 70mm, de går bara på pistskidor och puckellagg... Så du måste böja, men om du har tillgång till ett skruvstäd, ett hållbart rör och ett standardsortiment av verktyg har du böjt dem under en timme (som förstagångsböjare!).</p><p></p><p>916 och 916 Lab är det ingen skillnad på rent tekniskt, full-metall och 100% bindningskärlek. Det finns även 916 ZZ som jag bl. a. har på mina SL-skidor (och som just är vanlig på raceskidorna från Salomon), och då är det en smal platta som connectar de två delarna. Om du vill ha 916 och inte hittar några här på freeride, spana in franska ebay... Där finns det massvis!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 572463, member: 46762"] Originalbromsarna är typ 70mm, de går bara på pistskidor och puckellagg... Så du måste böja, men om du har tillgång till ett skruvstäd, ett hållbart rör och ett standardsortiment av verktyg har du böjt dem under en timme (som förstagångsböjare!). 916 och 916 Lab är det ingen skillnad på rent tekniskt, full-metall och 100% bindningskärlek. Det finns även 916 ZZ som jag bl. a. har på mina SL-skidor (och som just är vanlig på raceskidorna från Salomon), och då är det en smal platta som connectar de två delarna. Om du vill ha 916 och inte hittar några här på freeride, spana in franska ebay... Där finns det massvis! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningshjälp! Salomon eller Marker?
Tillbaka
Topp