Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChristofferP" data-source="post: 494866" data-attributes="member: 89898"><p>Tack alla för visat engagemang! Kul att se!</p><p>Ska försöka ge svar stegvis på de olika frågor som ställts.</p><p></p><p>Angående DIN-värdet så kanske jag uttryckte mig lite oklart men jag menade att man först skulle in placeringen på fästena och därefter DIN-värdet i ett senare steg. Inte för att jag vet helt hur det sker praktiskt men det jag läste handlade helt klart om hur lätt bindningarna skulle lösa, med andra ord hur hårt de skulle sitta, för att värna om knän etc vid olyckor.</p><p></p><p>Hursomhelst, skidorna som jag har för avsikt att köpa är avsedda för en tjej, 157cm lång och vikten ligger på 53 kg. Hon är nybörjare och har extremt liten åkvana. </p><p>Utvecklingspotentialen är väl lite oklar men beroende på hur intresset utvecklar sig kan man ju hoppas på att hon får upp smaken för det i takt med att hon blir allt bättre. </p><p>Att man skulle vänta sig en blixtsnabb utveckling räknar jag dock inte med.</p><p></p><p>Skulle vilja se till att hon nu får ett par skidor som är optimala för henne när det gäller längd etc. Men det skall heller inte kosta alltför mycket har jag tänkt mig, så jag börjar med att ge henne begagnade prylar.</p><p></p><p>De skidor som jag närmast syftade på när jag skrev inlägget var ett par Fischer RC Race skidor med längden 148 cm. Tänkte att de skulle kunna passa bra men bindningen var ju emellertid dessvärre anpassade efter ett par pjäxor i storleken 43-44, vilket redan angivits. </p><p></p><p>Ser fram emot att höra responsen och lyssna till vad ni anser kring det hela!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChristofferP, post: 494866, member: 89898"] Tack alla för visat engagemang! Kul att se! Ska försöka ge svar stegvis på de olika frågor som ställts. Angående DIN-värdet så kanske jag uttryckte mig lite oklart men jag menade att man först skulle in placeringen på fästena och därefter DIN-värdet i ett senare steg. Inte för att jag vet helt hur det sker praktiskt men det jag läste handlade helt klart om hur lätt bindningarna skulle lösa, med andra ord hur hårt de skulle sitta, för att värna om knän etc vid olyckor. Hursomhelst, skidorna som jag har för avsikt att köpa är avsedda för en tjej, 157cm lång och vikten ligger på 53 kg. Hon är nybörjare och har extremt liten åkvana. Utvecklingspotentialen är väl lite oklar men beroende på hur intresset utvecklar sig kan man ju hoppas på att hon får upp smaken för det i takt med att hon blir allt bättre. Att man skulle vänta sig en blixtsnabb utveckling räknar jag dock inte med. Skulle vilja se till att hon nu får ett par skidor som är optimala för henne när det gäller längd etc. Men det skall heller inte kosta alltför mycket har jag tänkt mig, så jag börjar med att ge henne begagnade prylar. De skidor som jag närmast syftade på när jag skrev inlägget var ett par Fischer RC Race skidor med längden 148 cm. Tänkte att de skulle kunna passa bra men bindningen var ju emellertid dessvärre anpassade efter ett par pjäxor i storleken 43-44, vilket redan angivits. Ser fram emot att höra responsen och lyssna till vad ni anser kring det hela! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Tillbaka
Topp