Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChristofferP" data-source="post: 495101" data-attributes="member: 89898"><p>MM:</p><p>Jo, han som haft skidorna är junior som jag har uppfattat det och förmodligen lär han väl ha stora fötter i förhållande till sin längd. </p><p>På vilket sätt tror du att det är ett dåligt val? Tacksam för att få argument så att jag kan göra ett bra val och för att förstå på vilket sätt du menar.</p><p>Med tanke på bindningarnas position så tror jag helt klart att jag får fortsätta sökandet och se efter något annat istället. Ommontering låter skönt att slippa och dessutom bli väl kostnaden för det nästan lika stor som den för endast skidorna. </p><p>Spanade in skidorna på länken du postade. De såg fina ut och är säkert bra men har tänkt mig att lägga ut lite mindre pengar än så till att börja med.</p><p>För hela kittet med skidor, stavar och pjäxor har jag tänkt mig att komma under 1000kr. </p><p></p><p>Å andra sidan ser jag gärna att det blir billigare än så också, ifall man ändå får hyfsade prylar.</p><p></p><p>Har nu hittat ett annat alternativ med ett par Dynastar 64 150 cm långa.. Någon som har en åsikt ifall de skulle kunna vara passande?</p><p>Själv tycker jag att de känns som ett bra alternativ, då de är inställda efter pjäxor med längden 24,5 cm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChristofferP, post: 495101, member: 89898"] MM: Jo, han som haft skidorna är junior som jag har uppfattat det och förmodligen lär han väl ha stora fötter i förhållande till sin längd. På vilket sätt tror du att det är ett dåligt val? Tacksam för att få argument så att jag kan göra ett bra val och för att förstå på vilket sätt du menar. Med tanke på bindningarnas position så tror jag helt klart att jag får fortsätta sökandet och se efter något annat istället. Ommontering låter skönt att slippa och dessutom bli väl kostnaden för det nästan lika stor som den för endast skidorna. Spanade in skidorna på länken du postade. De såg fina ut och är säkert bra men har tänkt mig att lägga ut lite mindre pengar än så till att börja med. För hela kittet med skidor, stavar och pjäxor har jag tänkt mig att komma under 1000kr. Å andra sidan ser jag gärna att det blir billigare än så också, ifall man ändå får hyfsade prylar. Har nu hittat ett annat alternativ med ett par Dynastar 64 150 cm långa.. Någon som har en åsikt ifall de skulle kunna vara passande? Själv tycker jag att de känns som ett bra alternativ, då de är inställda efter pjäxor med längden 24,5 cm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Tillbaka
Topp