Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 495291" data-attributes="member: 74439"><p>Mitt råd är att hyra!</p><p>Jag har sett en hel del nybörjare som efter dag eller två gett upp, skidåkare som garanterat skulle haft mycket roligare på modern utrustning som passar deras åkstil.</p><p>Att hyra verkar vara den största nybörjarstämpeln i Sverige av någon anledning, varför förstår jag inte.</p><p>Är du inte säker på om personen i fråga vill åka skidor flera år framöver så är det ingen smart lösning att köpa utrustning.</p><p>Den hyrutrustning som finns idag är i väldigt bra skick, årets modeller, bra skötta och ett väldigt brett spann! Kolla upp vad det kostar att hyra dit ni tänkt att åka, titta sedan på olika köp&sälj sidor vad du kan få för samma pengar så går det nog upp ett ljus!</p><p>När man börjar åk runt 5-6 dagar/år tycker jag att pjäxor är en bra investering, här bör man inte vara dumsnål. Först när man åker 3 veckor eller mer blir det intressant att köpa egna skidor.</p><p>Att köpa "bättre begagnad" utrustning åt flickvännen, barnen, mormor osv. är rent av elakt. Om du själv inte kan tänka dig att åka på 600 kr skidor från Blocket, varför tror du att det är ett bra alternativ för någon som aldrig åkt innan?</p><p>Hyra är det magiska ordet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 495291, member: 74439"] Mitt råd är att hyra! Jag har sett en hel del nybörjare som efter dag eller två gett upp, skidåkare som garanterat skulle haft mycket roligare på modern utrustning som passar deras åkstil. Att hyra verkar vara den största nybörjarstämpeln i Sverige av någon anledning, varför förstår jag inte. Är du inte säker på om personen i fråga vill åka skidor flera år framöver så är det ingen smart lösning att köpa utrustning. Den hyrutrustning som finns idag är i väldigt bra skick, årets modeller, bra skötta och ett väldigt brett spann! Kolla upp vad det kostar att hyra dit ni tänkt att åka, titta sedan på olika köp&sälj sidor vad du kan få för samma pengar så går det nog upp ett ljus! När man börjar åk runt 5-6 dagar/år tycker jag att pjäxor är en bra investering, här bör man inte vara dumsnål. Först när man åker 3 veckor eller mer blir det intressant att köpa egna skidor. Att köpa "bättre begagnad" utrustning åt flickvännen, barnen, mormor osv. är rent av elakt. Om du själv inte kan tänka dig att åka på 600 kr skidor från Blocket, varför tror du att det är ett bra alternativ för någon som aldrig åkt innan? Hyra är det magiska ordet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Tillbaka
Topp