Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChristofferP" data-source="post: 495610" data-attributes="member: 89898"><p>Jag hajar er ståndpunkt och förstår hur ni menar.</p><p>Har dock en plan för vad jag skall ta för val. Får se om det är rätt eller fel.</p><p>Själv tror jag att det blir rätt så schyst faktiskt. Har fått upp ögonen för ett par andra skidor nu som en endast har 3 säsonger på nacken och som använts sparsamt.</p><p>Troligen är hyrutrustning säkert bättre men frågan om skillnaden är väl prisdifferensen.</p><p>Hursomhelst, det återstår att se.</p><p></p><p>tompa:</p><p>Själv har jag åkt skidor från att jag var 5 till 13 (ca 1-2 v/säsong), sedan gick jag över till bräda. Det var först förra året jag valde att köra lite skidor igen, vilket var kul, även om man fick hålla tillbaka på farten lite. Kan alltså knappast hävda att jag därmed skulle ha någon ypperlig koll på skidor på något sätt, vad gäller material och utrustning. Däremot har jag aldrig haft några värstingprylar (ca 2000kr för mina gamla skidor har jag för mig, vilka nu är runt 10år gamla) och jag tycker det harv varit till belåtenhet ändå. Jag har alltid ägt mina prylar, så det kanske därför jag är färgad av det. Skulle man dock ha åkt en säsong eller två kan man nog knappast räkna med att man skulle få åt så mycket mer än kanske 800kr för sådana kan jag tänka mig (om man pratar de modeller som är aktuella idag.)... Hursomhelst, du kanske har bra mycket mer erfarenhet men det är ju trots allt den som äger plånboken som tar beslutet. Sedan tror jag faktiskt att den modell jag nu hittat skulle vara bra för henne, med tanke på hennes storlek.</p><p>Vi får väl se...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChristofferP, post: 495610, member: 89898"] Jag hajar er ståndpunkt och förstår hur ni menar. Har dock en plan för vad jag skall ta för val. Får se om det är rätt eller fel. Själv tror jag att det blir rätt så schyst faktiskt. Har fått upp ögonen för ett par andra skidor nu som en endast har 3 säsonger på nacken och som använts sparsamt. Troligen är hyrutrustning säkert bättre men frågan om skillnaden är väl prisdifferensen. Hursomhelst, det återstår att se. tompa: Själv har jag åkt skidor från att jag var 5 till 13 (ca 1-2 v/säsong), sedan gick jag över till bräda. Det var först förra året jag valde att köra lite skidor igen, vilket var kul, även om man fick hålla tillbaka på farten lite. Kan alltså knappast hävda att jag därmed skulle ha någon ypperlig koll på skidor på något sätt, vad gäller material och utrustning. Däremot har jag aldrig haft några värstingprylar (ca 2000kr för mina gamla skidor har jag för mig, vilka nu är runt 10år gamla) och jag tycker det harv varit till belåtenhet ändå. Jag har alltid ägt mina prylar, så det kanske därför jag är färgad av det. Skulle man dock ha åkt en säsong eller två kan man nog knappast räkna med att man skulle få åt så mycket mer än kanske 800kr för sådana kan jag tänka mig (om man pratar de modeller som är aktuella idag.)... Hursomhelst, du kanske har bra mycket mer erfarenhet men det är ju trots allt den som äger plånboken som tar beslutet. Sedan tror jag faktiskt att den modell jag nu hittat skulle vara bra för henne, med tanke på hennes storlek. Vi får väl se... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Tillbaka
Topp