Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 495760" data-attributes="member: 13863"><p>Ett hett tips! I Romme Alpin har de ett antal begagnade hyrskidor de säljer ut för en billig peng, omkring 500 kr om jag minns rätt. Jag tittade inte närmare på dem, men var om jag minns rätt någon enklare Dynstarmodell. Skidorna kan vara tämligen slitna på översidan men är (tror jag) nypreppade med bra kanter och OK belag. Dessutom sitter det hyrbindningar på skidorna vilket gör det lätt att anpassa till pjäxan. Fanns i lite olika längder. Ring till RA och kolla! </p><p></p><p>Om man är trevlig (och det är väl du) kan man säkert få testa skidorna några åk innan köp!</p><p></p><p>Angående Dynastar 64 är det ungefär som Fischer RC4, finns i mängder av olika modeller och prisklasser. Är längden 150 cm är det sannolikt en ungdoms/juniorskida, kan vara en juniortävlingsskida ... Tror inte det är något vidare val med samma orsak som Fischrarna.</p><p></p><p>Sen är det ju så som skrivs tidigare i tråden. Pjäxorna är viktigast, det hjälper inte hur bra skidor man har om inte pjäxorna sitter bra...</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 495760, member: 13863"] Ett hett tips! I Romme Alpin har de ett antal begagnade hyrskidor de säljer ut för en billig peng, omkring 500 kr om jag minns rätt. Jag tittade inte närmare på dem, men var om jag minns rätt någon enklare Dynstarmodell. Skidorna kan vara tämligen slitna på översidan men är (tror jag) nypreppade med bra kanter och OK belag. Dessutom sitter det hyrbindningar på skidorna vilket gör det lätt att anpassa till pjäxan. Fanns i lite olika längder. Ring till RA och kolla! Om man är trevlig (och det är väl du) kan man säkert få testa skidorna några åk innan köp! Angående Dynastar 64 är det ungefär som Fischer RC4, finns i mängder av olika modeller och prisklasser. Är längden 150 cm är det sannolikt en ungdoms/juniorskida, kan vara en juniortävlingsskida ... Tror inte det är något vidare val med samma orsak som Fischrarna. Sen är det ju så som skrivs tidigare i tråden. Pjäxorna är viktigast, det hjälper inte hur bra skidor man har om inte pjäxorna sitter bra... /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningsinställningar vid olika pjäx-storlekar ?
Tillbaka
Topp