Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsinställningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="walkir" data-source="post: 104909" data-attributes="member: 47741"><p>När jag hyrde senast så ville de sätta bakfoten till 0 grader och framfoten till 15-20 grader. Själv åker jag helst med -8 bak och 15 fram.</p><p></p><p>Sen tycker jag det är svårt att säga exakta gradantal eftersom bootsen sitter olika i olika bindningar. Dvs, 15 grader med en sko kanske kräver 20 grader med en annan om inte skon/bindningen är helt rak. Mina Burton Freestyle bindningar är "svängda" i formen, så det får jag kompensera med lite extra vinkling.</p><p></p><p>Tyvärr tycker jag att många som står i uthyrningen för snowboard inte är speciellt kunniga. Det krävs mycket mer för att få bra inställda bindningar till snowboard än för skidor.</p><p></p><p>Detta tycker jag är viktigt att tänka på:</p><p></p><p>Storlek på bindningen (som passar bootsen och brädan)</p><p>Avstånd mellan bindningar (jag har ungefär axelbrett)</p><p>Vinkling av bindningen (beroende på tycke och smak)</p><p>Kolla överhäng (max 1,5 cm för mig för att inte få heel-/toedrag vid carvingsvängar)</p><p>Inställning av hi-back (brukar inte bry mig så mycket om detta)</p><p>Snöförhållanden och åkstil (står gärna längre bak på brädan vid tex lössnö)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="walkir, post: 104909, member: 47741"] När jag hyrde senast så ville de sätta bakfoten till 0 grader och framfoten till 15-20 grader. Själv åker jag helst med -8 bak och 15 fram. Sen tycker jag det är svårt att säga exakta gradantal eftersom bootsen sitter olika i olika bindningar. Dvs, 15 grader med en sko kanske kräver 20 grader med en annan om inte skon/bindningen är helt rak. Mina Burton Freestyle bindningar är "svängda" i formen, så det får jag kompensera med lite extra vinkling. Tyvärr tycker jag att många som står i uthyrningen för snowboard inte är speciellt kunniga. Det krävs mycket mer för att få bra inställda bindningar till snowboard än för skidor. Detta tycker jag är viktigt att tänka på: Storlek på bindningen (som passar bootsen och brädan) Avstånd mellan bindningar (jag har ungefär axelbrett) Vinkling av bindningen (beroende på tycke och smak) Kolla överhäng (max 1,5 cm för mig för att inte få heel-/toedrag vid carvingsvängar) Inställning av hi-back (brukar inte bry mig så mycket om detta) Snöförhållanden och åkstil (står gärna längre bak på brädan vid tex lössnö) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsinställningar
Tillbaka
Topp