Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsinställningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nordgren" data-source="post: 104913" data-attributes="member: 44831"><p>Det är ju otroligt individuellt hur man vill ha vinklarna, men är man nybörjare eller om man trixar i parken och inte har något intresse av att bränna snabbt så brukar ca 15 fram och 0 bak vara bra för det är rätt stabilt. Men kör man snabbt och hårt så vill man nästan garanterat ha vinklar.</p><p>Själv kör jag plus 30 fram och plus 12 bak, det är för mig bra vinklar för min åkning, jag får bra drag när jag ligger och bränner (som jag mestadels gör) men kan även hoppa när jag vill det.</p><p>Sen bredd mellan fötterna (stance) brukar axelbredd vara rätt bra.</p><p></p><p>Och något man ska tänka på är att alltid (!) ha en bräda som är bred nog för sina fötter. Det ska _inte_ sticka ut för mycket av fötterna utanför kanten, då får man toedrag vilket är ett satyg, man tappar skäret och så. Och även de som inte kör på skär utan "hashar" runt (som faktiskt merparten av alla brädåkare gör) så är det kasst eftersom man inte frår det krepp man behöver, speciellt om det är hårt i backen.</p><p>Jag skulle säga att max 1cm får sticke ut, mer så får man skaffa bredare bräda, vinkla fötterna mer eller skaffa "risers" en slags "list" som lyfter upp tårna så de inte släpar i lika lätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nordgren, post: 104913, member: 44831"] Det är ju otroligt individuellt hur man vill ha vinklarna, men är man nybörjare eller om man trixar i parken och inte har något intresse av att bränna snabbt så brukar ca 15 fram och 0 bak vara bra för det är rätt stabilt. Men kör man snabbt och hårt så vill man nästan garanterat ha vinklar. Själv kör jag plus 30 fram och plus 12 bak, det är för mig bra vinklar för min åkning, jag får bra drag när jag ligger och bränner (som jag mestadels gör) men kan även hoppa när jag vill det. Sen bredd mellan fötterna (stance) brukar axelbredd vara rätt bra. Och något man ska tänka på är att alltid (!) ha en bräda som är bred nog för sina fötter. Det ska _inte_ sticka ut för mycket av fötterna utanför kanten, då får man toedrag vilket är ett satyg, man tappar skäret och så. Och även de som inte kör på skär utan "hashar" runt (som faktiskt merparten av alla brädåkare gör) så är det kasst eftersom man inte frår det krepp man behöver, speciellt om det är hårt i backen. Jag skulle säga att max 1cm får sticke ut, mer så får man skaffa bredare bräda, vinkla fötterna mer eller skaffa "risers" en slags "list" som lyfter upp tårna så de inte släpar i lika lätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsinställningar
Tillbaka
Topp