Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningssläpp på båda skidorna. Vad kan ha hänt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hindemo" data-source="post: 1333560" data-attributes="member: 205434"><p>Har ett par Extrem Second Opinion 118 från 2016~2017 med Salomon S/Lab Shift Gen 1 där båda bindingarna släppt baktill med bara 1 veckas skidåknings mellanrum. Första i Argentiere i Januari (lagades av UCPA på plats) och nu den andra under vecka 10 i Andorra. Har försökte dra åt skruvarna själv, men de verkar inte finnas några spår kvar.</p><p></p><p>Totalt har jag nog inte åkt mer än 12~15 veckor på dem, aldrig någon hård smäll eller krasch, inte hoppat några klippor mer än 1~2 meter, inget parkåkande eller railande. Alltid fraktats bundna i douchbag-fodral och förvarats tort och "varmt" på vinden.</p><p>Köpte skidorna på Alpint(?) om jag minns namnet rätt, tror de co-ägdes av Alpingaraget så monteringen borde varit schysst.</p><p></p><p><strong>Någon som har någon teori om vad som kan ha hänt?</strong></p><p>UCPA fyllde hålen och borrade nya på ena skidan, men detta borde inte ske på båda bindningarna i min mening, så är det ens värt att lägga mer pengar på?</p><p></p><p>Absolut älskar dessa skidor, fantastiskt roliga i offpisten och fungerar utmärkt för min åkstil i pisten i allt utom ren is.</p><p>De finns ju en Final Opinion 118 idag, men vill förstå vad som hänt innan jag köper nytt från Extrem.</p><p>Tar även gärna tips på liknande skidor om någon har.</p><p>[ATTACH=full]44630[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hindemo, post: 1333560, member: 205434"] Har ett par Extrem Second Opinion 118 från 2016~2017 med Salomon S/Lab Shift Gen 1 där båda bindingarna släppt baktill med bara 1 veckas skidåknings mellanrum. Första i Argentiere i Januari (lagades av UCPA på plats) och nu den andra under vecka 10 i Andorra. Har försökte dra åt skruvarna själv, men de verkar inte finnas några spår kvar. Totalt har jag nog inte åkt mer än 12~15 veckor på dem, aldrig någon hård smäll eller krasch, inte hoppat några klippor mer än 1~2 meter, inget parkåkande eller railande. Alltid fraktats bundna i douchbag-fodral och förvarats tort och "varmt" på vinden. Köpte skidorna på Alpint(?) om jag minns namnet rätt, tror de co-ägdes av Alpingaraget så monteringen borde varit schysst. [B]Någon som har någon teori om vad som kan ha hänt?[/B] UCPA fyllde hålen och borrade nya på ena skidan, men detta borde inte ske på båda bindningarna i min mening, så är det ens värt att lägga mer pengar på? Absolut älskar dessa skidor, fantastiskt roliga i offpisten och fungerar utmärkt för min åkstil i pisten i allt utom ren is. De finns ju en Final Opinion 118 idag, men vill förstå vad som hänt innan jag köper nytt från Extrem. Tar även gärna tips på liknande skidor om någon har. [ATTACH type="full" width="294px" alt="20260305_081829.webp"]44630[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bindningssläpp på båda skidorna. Vad kan ha hänt?
Tillbaka
Topp