Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 127395" data-attributes="member: 28391"><p>Problemet med Burtons bindningar illustreras ju här väldigt tydligt av Pinn, som älskar Burton över alla andra märken. Nämligen det faktum att man redan när man köper bindningarna måste tänka på reservdelar, som om det är en självklarhet att bindningar går sönder.</p><p></p><p>Jag har sagt det här förut och jag kommer förmodligen att säga det fler gånger. Ingen av Flux tre teamåkare i Sverige behövde byta ut en enda del på sina bindningar under förra säsongen trots över 100 hårda åkdagar var. När jag pratade med en av teamåkarna (Anders Nises) häromdagen pratade vi om kommande säsong och han trodde att han bara behövde ett par bindningar för de han åkte på förra säsongen var fortfarande så fräscha att han skulle ha dem som reserv!! Utöver teamåkarna vet jag tre andra med Fluxbindningar som spenderat hela förra vintern i Alperna med 100+ åkdagar. Inte heller någon av dem har behövt byta ut en enda del på bindningarna.</p><p></p><p>Bindningar måste inte gå sönder!!! Det är något fel när man måste ha med eventuellt trasiga delar i beräkningan redan när man köper bindningar. Detta gäller självklart inte endast Burton, men faktum är att man väldigt ofta hör reservdelsargumentet när olika personer propagerar för att köpa Burton. Givetvis är det bra att kunna få tag på reservdelar när man väl behöver det, men att behöva tänka på det redan i snowboardbutiken känns inte helt klockrent tycker jag.</p><p></p><p>Peace!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 127395, member: 28391"] Problemet med Burtons bindningar illustreras ju här väldigt tydligt av Pinn, som älskar Burton över alla andra märken. Nämligen det faktum att man redan när man köper bindningarna måste tänka på reservdelar, som om det är en självklarhet att bindningar går sönder. Jag har sagt det här förut och jag kommer förmodligen att säga det fler gånger. Ingen av Flux tre teamåkare i Sverige behövde byta ut en enda del på sina bindningar under förra säsongen trots över 100 hårda åkdagar var. När jag pratade med en av teamåkarna (Anders Nises) häromdagen pratade vi om kommande säsong och han trodde att han bara behövde ett par bindningar för de han åkte på förra säsongen var fortfarande så fräscha att han skulle ha dem som reserv!! Utöver teamåkarna vet jag tre andra med Fluxbindningar som spenderat hela förra vintern i Alperna med 100+ åkdagar. Inte heller någon av dem har behövt byta ut en enda del på bindningarna. Bindningar måste inte gå sönder!!! Det är något fel när man måste ha med eventuellt trasiga delar i beräkningan redan när man köper bindningar. Detta gäller självklart inte endast Burton, men faktum är att man väldigt ofta hör reservdelsargumentet när olika personer propagerar för att köpa Burton. Givetvis är det bra att kunna få tag på reservdelar när man väl behöver det, men att behöva tänka på det redan i snowboardbutiken känns inte helt klockrent tycker jag. Peace! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bindningsval
Tillbaka
Topp