Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
biningar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 446453"><p>Nej det spelar inte så stor roll, han är 14 år och åker på ett par jojo. Kan inte tänka mig att det är någon sverre liliequist vi snackar om. Dessutom är det väl inte så jättestor skillnad på bindningarna stryktåligt mätt.</p><p></p><p>PX12 Lifter har däremot en platta under bindningen om jag inte minns fel, du kommer alltså lite högre upp med dom. Varför det är bra har jag inte jättebra koll på, men är väl för att du ska kunna vinkla skidorna ännu mer om du carvar ner i pisten. Men många gillar inte dessa plattor i parken, och eftersom du ska köra park skulle jag inte ta dom bindningarna. Borde nog gå att plocka bort dom, men då måste skruvarna bytas ut. Varifrån köper du? Monterar du själv?</p><p></p><p>PX12 är en schysst bindning, åkt på den två vintrar och fungerar utmärkt. Min är rödlila och rätt ful, matchar ingeting egentligen men fungerar som den ska. Är den inte billigare än TI Lifter dessutom?</p><p></p><p>Jag är rätt säker på att du klarar dig med den, annars kanske PX12 Jib vore något? Den har väl typ schockabsorberadnde (med risk för stavfel) plattor under sig för att dämpa hårda landningar i parken osv. Tror det kan vara något för dig som ska parka loss!</p><p></p><p>Läste förresten nånstanns nu att du behöver "wide brakes" om skidan du ska ha ti lifter på är bredare än 80mm villket många nya jibbskidor är, så det kanske du också måste byta ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 446453"] Nej det spelar inte så stor roll, han är 14 år och åker på ett par jojo. Kan inte tänka mig att det är någon sverre liliequist vi snackar om. Dessutom är det väl inte så jättestor skillnad på bindningarna stryktåligt mätt. PX12 Lifter har däremot en platta under bindningen om jag inte minns fel, du kommer alltså lite högre upp med dom. Varför det är bra har jag inte jättebra koll på, men är väl för att du ska kunna vinkla skidorna ännu mer om du carvar ner i pisten. Men många gillar inte dessa plattor i parken, och eftersom du ska köra park skulle jag inte ta dom bindningarna. Borde nog gå att plocka bort dom, men då måste skruvarna bytas ut. Varifrån köper du? Monterar du själv? PX12 är en schysst bindning, åkt på den två vintrar och fungerar utmärkt. Min är rödlila och rätt ful, matchar ingeting egentligen men fungerar som den ska. Är den inte billigare än TI Lifter dessutom? Jag är rätt säker på att du klarar dig med den, annars kanske PX12 Jib vore något? Den har väl typ schockabsorberadnde (med risk för stavfel) plattor under sig för att dämpa hårda landningar i parken osv. Tror det kan vara något för dig som ska parka loss! Läste förresten nånstanns nu att du behöver "wide brakes" om skidan du ska ha ti lifter på är bredare än 80mm villket många nya jibbskidor är, så det kanske du också måste byta ut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
biningar!
Tillbaka
Topp