Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows 176 eller 186?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 512084" data-attributes="member: 46762"><p>En duktig åkare skulle inte ha några problem med att tygla en 110mm's 190cm-skida överallt, men det är mina personliga åsikt.</p><p></p><p>Anledningen till bindningsfrågan var att du tidigare sa att du skulle tura, och om du slänger på Dukes, Naxos eller kanske Dynafitbindningar säger ju lite om hur skidan ska köras, och kunde ha skvallrat om passande längd.</p><p>Black Crows är ett bra val om du vill ha ett par fina allroundskida som skall klara det mesta i Sverige. Om du vill kunna åka puder tycker jag det är orimligt att ens titta åt 176:orna. </p><p></p><p>Skidorna är ju utformade för att åkas kort i pist och där man åker på skärningen, och långa där man åker på belaget och där "flytet" utnyttjas. Vill du kunna åka offpist med en så pass smal skida (i dagens skidvärld är den ju det) är längd viktigt. Piståkningen blir ju bättre med det lugn och ökad stabilitet som 10 cm ger...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 512084, member: 46762"] En duktig åkare skulle inte ha några problem med att tygla en 110mm's 190cm-skida överallt, men det är mina personliga åsikt. Anledningen till bindningsfrågan var att du tidigare sa att du skulle tura, och om du slänger på Dukes, Naxos eller kanske Dynafitbindningar säger ju lite om hur skidan ska köras, och kunde ha skvallrat om passande längd. Black Crows är ett bra val om du vill ha ett par fina allroundskida som skall klara det mesta i Sverige. Om du vill kunna åka puder tycker jag det är orimligt att ens titta åt 176:orna. Skidorna är ju utformade för att åkas kort i pist och där man åker på skärningen, och långa där man åker på belaget och där "flytet" utnyttjas. Vill du kunna åka offpist med en så pass smal skida (i dagens skidvärld är den ju det) är längd viktigt. Piståkningen blir ju bättre med det lugn och ökad stabilitet som 10 cm ger... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows 176 eller 186?
Tillbaka
Topp