Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Atris en vecka i JAPOW, hiss eller diss!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="androj" data-source="post: 1284794" data-attributes="member: 32995"><p>Ett tips kan vara att köpa ett par begagnade fetingar. Personligen tycker jag det är värt att gå på runt 120mm eller mer då jag upplever det som roligare och stabilare om det är mycket snö, speciellt om du ex gillar att droppa klippor och jibba runt. Då jämför jag med runt 105 jag brukar köra i alperna.</p><p></p><p>Senast jag var i Japan köpte jag ett par begagnade Bentchetler som jag efter tre veckor sålde för samma pris jag köpte de för. Eftersom du troligen inte kommer du inte köra på några stenar osv så behåller förhoppningsvis ett par begagnade skidor sitt värde.</p><p></p><p>Kan även jag intyga om att Japan inte alltid visar sig från sin bästa sida. Har dock mestadels bjudit på magisk åkning och det är ett fantastiskt land i övrigt. Tokyo är kanon och det kan vara värt att inte välja de mest populära orterna för att slippa lite puderhets!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="androj, post: 1284794, member: 32995"] Ett tips kan vara att köpa ett par begagnade fetingar. Personligen tycker jag det är värt att gå på runt 120mm eller mer då jag upplever det som roligare och stabilare om det är mycket snö, speciellt om du ex gillar att droppa klippor och jibba runt. Då jämför jag med runt 105 jag brukar köra i alperna. Senast jag var i Japan köpte jag ett par begagnade Bentchetler som jag efter tre veckor sålde för samma pris jag köpte de för. Eftersom du troligen inte kommer du inte köra på några stenar osv så behåller förhoppningsvis ett par begagnade skidor sitt värde. Kan även jag intyga om att Japan inte alltid visar sig från sin bästa sida. Har dock mestadels bjudit på magisk åkning och det är ett fantastiskt land i övrigt. Tokyo är kanon och det kan vara värt att inte välja de mest populära orterna för att slippa lite puderhets! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Atris en vecka i JAPOW, hiss eller diss!?
Tillbaka
Topp