Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Corvus
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FT" data-source="post: 804970" data-attributes="member: 115421"><p>Nu är det jäkligt nära!</p><p></p><p>Står i begrepp att inhandla ett par Black Crows Corvus 196. har gått igenom ett antal olika modeller och trådar här på Freeride och tillslut fastnat för dem.</p><p>Åker gärna stora svängar i hög fart och vill kunna använda skidan i de flesta förhållanden. Skogsåkning, hopp med konstiga namn och baklängesåkning är inget för mig. Vill däremot kunna åka överallt så skidor typ Kuro är inget för mig. Så skidan ska vara hyfsat fartstabil men inget lok med radie upp mot 35-40 m. Snarare 25-27m.</p><p>Har dock tittat en del på olika rockermodeller och insett att det kanske är typ Völkl katana typen i så fall..</p><p></p><p>Vad tror ni? Kommer jag att ångra mig? Har ni några erfarenheter an Corvus? Eller några andra tips?</p><p></p><p>190cm, 85kg. Avancerad åkare.</p><p></p><p>Tack!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FT, post: 804970, member: 115421"] Nu är det jäkligt nära! Står i begrepp att inhandla ett par Black Crows Corvus 196. har gått igenom ett antal olika modeller och trådar här på Freeride och tillslut fastnat för dem. Åker gärna stora svängar i hög fart och vill kunna använda skidan i de flesta förhållanden. Skogsåkning, hopp med konstiga namn och baklängesåkning är inget för mig. Vill däremot kunna åka överallt så skidor typ Kuro är inget för mig. Så skidan ska vara hyfsat fartstabil men inget lok med radie upp mot 35-40 m. Snarare 25-27m. Har dock tittat en del på olika rockermodeller och insett att det kanske är typ Völkl katana typen i så fall.. Vad tror ni? Kommer jag att ångra mig? Har ni några erfarenheter an Corvus? Eller några andra tips? 190cm, 85kg. Avancerad åkare. Tack! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Black Crows Corvus
Tillbaka
Topp