Black Crows Navis 186 och 175

Johan23

Aktiv medlem
Black Crows Navis, 186 cm, 133-104-124, 23 m
Black Crows Navis, 175 cm, 133-104-124, 20 m

Har letat efter info och åsikter om Black Crows Navis, men inte hittat så mycket. Är det nån här som provat dom som kan kasta lite ljus över hur dom beter sig?
Det jag är mest intresserad av är hur den går i uppkört/vindpinat/skare och hur den går i fluff.

Har ni länkar till tester eller recensioner lägg gärna upp dom här.

// johan

Jag har inte kört dem, men min rumspolare i cham körde dem.
Verkar vara en väldigt allroundskida som funkar kanon i pist och uppkört.
Riktigt bra plank som väger en del, men tål mycket hård åkning.
Åka skidor testade dem i sista numret. Där kanske du hittar något vettigare svar..

Jag har läst det testet och klämt och böjt på dom men inte provat själv.

Hade hoppats på att nån här hade kört mycket på dom och va sugen att skriva lite.

Jag har åkt Black crows navis 186 och 196. Är en riktigt fin skida som funkar perfekt för Svenska förhållanden. Alltså en bra allroundskida som man kan ligga på med ganska hårt.

Har kört 186'an. Körde den på Funäsdalsberget (=mest brant skog och hyffsat branta och väl preppade backar) trots styvheten (de jag åkte på flexade halvstyvt till en viss punkt (ganska tidigt) då de blev riktigt styva, vet ej om det var den vanliga butiksmodellen dock) var de rappa och smidiga i skogen. Smidigheten beror nog till stor del på att skärningen inte börjar förräns någon dec in på skidan, vilket också gör att den åks lite kortare än vad man förväntar sig på hårt underlag. I pisten gick den riktigt bra, isgrepp som hette duga och orkar du driva på den ger den dig en hel del tillbaka, annars känns den ganska död och ger inte speciellt mycket tillbaka. I luften låg den stabil och det beror säkert en hel del på tyngden, för den är tung. I skräpsnö gör skärningen att den mest plöjer fram utan att haka upp sig i något och den går som tåget i uppkört. Tål riktigt hård åkning, skulle nog placea den i samma fack som LP, och vart ÅS har fått ifrån att den ska vara nervös och instabil vette sjutton, men som sagt kan det ha vart skillnader på den jag körde och butiksmoellen...

Inte kört den i park, men har man den som alternativ lär man knappast hänga där.

Tillbaka
Topp