Black Crows Sevun ll monteringspunkt, desperat efter hjälp!

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Har sökt runt på olika forum, googlat, forskat osv men har inte fått någon info.
Fick hem mina nya Sevun 2 13/14 och behöver råd om en bra monteringspunkt.
Har ett par rocker 2 122mm och har dem monterad -3,5 bakom true center och trivs väldigt bra med den punkten!
Sevun ll har ju mycket mindre tail rocker så monteringspunkten måste väll bli någonstans mellan -6 till -8?
Jag har ingen aning så är oerhört tacksam för råd och svar!

Sevun är ju en helt annan typ av skida än R2, mer traditionell, eller gammaldags om man så vill. Fabrikslinjen ligger på TC minus 14... (De brukar ha märket i anslutning till serienumret) Jag hade mina på TC -12 men testade med montering på linjen oxå och jag föredrog lätt två cm framför strecket. Betydligt mer svänglust i skidan då, räkna med lok annars!

Rek monteringspunkter från Crows enl nedan.

Senast ändrad:
xSooLx sa:
Sevun är ju en helt annan typ av skida än R2, mer traditionell, eller gammaldags om man så vill. Fabrikslinjen ligger på TC minus 14... (De brukar ha märket i anslutning till serienumret) Jag hade mina på TC -12 men testade med montering på linjen oxå och jag föredrog lätt två cm framför strecket. Betydligt mer svänglust i skidan då, räkna med lok annars!
Oerhört tacksam för snabbt och bra svar! Då tror jag kör på -12 då!
Hade mina r2 på -2 innan, upplevde då att de började wobbla lite smått i höga hastigheter, men det är inget du känner av antar jag med -12? Vill inte att skidan ska bli mer instabil om jag monterar fram dem med tanke på att det är en ren charger skida. Men man vill ju samtidigt att den ska bli lite mer lekfull för -14 låter sjukt långt bak...

Nej absolut inget wobbel hos kråkorna. Som på räls men ändå fruktansvärt lättkörd för att vara så pass mastig skida. (Skrev en recension på prylsidan, årsmodell 12/13) Jag hade ursprungligen tänkt sätta dem på strecket men en tidigare borrning för en annan bindning omöjliggjorde det för den bindning jag hade (P18). Så det blev -12. Det blev kanon. Testade senare med en Duke på -14 men jag tyckte skidan blev tristare av det. (Gissar att ÅS hade den på strecket i årets test med ledning av deras beskrivning..?!)

xSooLx sa:
Nej absolut inget wobbel hos kråkorna. Som på räls men ändå fruktansvärt lättkörd för att vara så pass mastig skida. (Skrev en recension på prylsidan, årsmodell 12/13) Jag hade ursprungligen tänkt sätta dem på strecket men en tidigare borrning för en annan bindning omöjliggjorde det för den bindning jag hade (P18). Så det blev -12. Det blev kanon. Testade senare med en Duke på -14 men jag tyckte skidan blev tristare av det. (Gissar att ÅS hade den på strecket i årets test med ledning av deras beskrivning..?!)
Okej! Låter grymt bra! Då kör jag på -12! Stort tack för hjälpen!

Tillbaka
Topp