Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Black Diamond pjäxor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 408715" data-attributes="member: 33054"><p>Det där med 130 i flex är nog enligt BD's egen skala. Det finns ingen enhetlig för alla pjäxtillverkare, Salomon, Lange Nordica etc. Men jämfört med de flesta andra skulle jag gissa 80 i flex. Jag har provat dem (men inte på snö, bara på foten) och de är långt ifrån så styva de behöver vara för liftburen åkning enligt min smak (åker Nordica Supercharger Blower 115).</p><p></p><p>Kändes inte dramatiskt styvare än mina Dynafit Zzero4 som är mycket lättare, Skarpa Tornado eller Garmonts två tyngre modeller. Dock fördel mot de tre sista att de funkar med Dynafitbindning. Många smarta lösningar som snörningen på innerskon etc, men känns inte 100% finish. De borde fått 6 månader till att utveckla. Dynafits nya svarta motsvarighet känns mer färdigutvecklad och har liknade system med sulan att den både är DIN-godkänd och Dynafitkompatibel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 408715, member: 33054"] Det där med 130 i flex är nog enligt BD's egen skala. Det finns ingen enhetlig för alla pjäxtillverkare, Salomon, Lange Nordica etc. Men jämfört med de flesta andra skulle jag gissa 80 i flex. Jag har provat dem (men inte på snö, bara på foten) och de är långt ifrån så styva de behöver vara för liftburen åkning enligt min smak (åker Nordica Supercharger Blower 115). Kändes inte dramatiskt styvare än mina Dynafit Zzero4 som är mycket lättare, Skarpa Tornado eller Garmonts två tyngre modeller. Dock fördel mot de tre sista att de funkar med Dynafitbindning. Många smarta lösningar som snörningen på innerskon etc, men känns inte 100% finish. De borde fått 6 månader till att utveckla. Dynafits nya svarta motsvarighet känns mer färdigutvecklad och har liknade system med sulan att den både är DIN-godkänd och Dynafitkompatibel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Black Diamond pjäxor!
Tillbaka
Topp