Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Black diamonds lavinspadar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 374624" data-attributes="member: 35991"><p>Har också en BD spade, den billiga svarta/gråa, den verkar hålla fint de gånger jag har övat med den och bänt så hårt jag vågat. Har också provat deras Deploy modell och den verkar lite stabilare.</p><p>Den som du kolla på har jag inte testat, men av erfarenhet från en Everest spade med ungefär lika långt skaft (precis, vad tänkte killen...) som gick av vid en övning är jag lite skeptisk till om det går att göra spadar som pallar med såpass med hävarm i så tunn aluminium, känndes juh sådär när man tänkte på att det kunde varit enns polare där under och inte n ryggsäck. </p><p>Funderar på att göra det till ett fall för Sverker. </p><p>Men å andra sidan så behöver du inte fälla ut hela skaftet den dagen du behöver den på allvar utan bara annvända det till att bygga kickar med, vilket det säkert lär funka himmla bra till.</p><p>Det är de ända tipsen jag kan ge på spadar, förutom att allt vad platstblad går helbort, men den disskutionen behövs väl knappast tas...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 374624, member: 35991"] Har också en BD spade, den billiga svarta/gråa, den verkar hålla fint de gånger jag har övat med den och bänt så hårt jag vågat. Har också provat deras Deploy modell och den verkar lite stabilare. Den som du kolla på har jag inte testat, men av erfarenhet från en Everest spade med ungefär lika långt skaft (precis, vad tänkte killen...) som gick av vid en övning är jag lite skeptisk till om det går att göra spadar som pallar med såpass med hävarm i så tunn aluminium, känndes juh sådär när man tänkte på att det kunde varit enns polare där under och inte n ryggsäck. Funderar på att göra det till ett fall för Sverker. Men å andra sidan så behöver du inte fälla ut hela skaftet den dagen du behöver den på allvar utan bara annvända det till att bygga kickar med, vilket det säkert lär funka himmla bra till. Det är de ända tipsen jag kan ge på spadar, förutom att allt vad platstblad går helbort, men den disskutionen behövs väl knappast tas... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Black diamonds lavinspadar?
Tillbaka
Topp