Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Black Friday, White Friday & Green Friday? BS eller bra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wenton" data-source="post: 1139853" data-attributes="member: 51541"><p>Sanningen är att det är med pressade marginaler detaljhandeln tävlar mot varandra genom sänkta priser för att överleva medan andra spelar på miljötänk om att vi som konsumenter ska välja det kloka alternativet. Allt handlar dvs om att vinna kunder och öka sin omsättning. Företag gör det på olika sätt för att skapa mervärde och konkurrensfördelar. Klart som fasen dom vill att vi ska konsumera mera, den som tror något annat borde prova på att leva utan kassaflöde eller driva detaljhandelsföretag med långsam lageromsättning (H&M just nu t.ex.). </p><p></p><p>Jag vet inte vad jag står i frågan dock, jag tycker att det är bra ur ett personligt perspektiv, men lite sorgligt att företag känner sig tvingade att konkurrera på det sättet. Samtidigt gäller det att förstå att detaljhandeln inte kommer att kunna ha samma marginaler som de haft historiskt i framtiden. Konkurrensen är helt enkelt tuffare idag då det t.ex. är lätt att hitta pressade priser världen över online. De som lyckas bäst att acklimatisera sig är även de som kommer att finnas över en längre tid.</p><p></p><p>Någon som har några härliga klipp att dela med sig av förresten? </p><p> </p><p>Allting gott!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wenton, post: 1139853, member: 51541"] Sanningen är att det är med pressade marginaler detaljhandeln tävlar mot varandra genom sänkta priser för att överleva medan andra spelar på miljötänk om att vi som konsumenter ska välja det kloka alternativet. Allt handlar dvs om att vinna kunder och öka sin omsättning. Företag gör det på olika sätt för att skapa mervärde och konkurrensfördelar. Klart som fasen dom vill att vi ska konsumera mera, den som tror något annat borde prova på att leva utan kassaflöde eller driva detaljhandelsföretag med långsam lageromsättning (H&M just nu t.ex.). Jag vet inte vad jag står i frågan dock, jag tycker att det är bra ur ett personligt perspektiv, men lite sorgligt att företag känner sig tvingade att konkurrera på det sättet. Samtidigt gäller det att förstå att detaljhandeln inte kommer att kunna ha samma marginaler som de haft historiskt i framtiden. Konkurrensen är helt enkelt tuffare idag då det t.ex. är lätt att hitta pressade priser världen över online. De som lyckas bäst att acklimatisera sig är även de som kommer att finnas över en längre tid. Någon som har några härliga klipp att dela med sig av förresten? Allting gott! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Black Friday, White Friday & Green Friday? BS eller bra?
Tillbaka
Topp