Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Black Friday, White Friday & Green Friday? BS eller bra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CDP" data-source="post: 1139912" data-attributes="member: 157381"><p>Du behöver inte tycka synd om företagen under black friday. Det är dagen då företag ökar sin omsättning som mest men där de ökar sin marginal ännu mer. </p><p>"Hur kan det komma sig?"</p><p>Merförsäljning, tjänster, lägre inköpspriser etc.</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Inte riktigt sant detta.</p><p>Det förekommer men det är marginellt, detta är rent fusk och det bevakas rätt hårt nu för tiden. För den överväldigande majoriteten så sker inte detta.</p><p></p><p></p><p></p><p>Black friday gör att:</p><p>+Företag ökar omsättning och marginal</p><p>+Slutkund får möjlighet att handla till bra priser</p><p>+Konsumtionen ökar vilket leder till ökat klirr i statskassan </p><p>+Det skapas fler arbetstillfällen </p><p></p><p>Det negativa är ju att ökad konsumtion har en negativ påverkan på miljön.</p><p></p><p>Många ovan mig har nämnt att konsumera rätt, att handla med ett miljövänligt tänk. Jag tycker att fokuset bör ligga på att konsumera rätt, inte nödvändigtvis att konsumera mindre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CDP, post: 1139912, member: 157381"] Du behöver inte tycka synd om företagen under black friday. Det är dagen då företag ökar sin omsättning som mest men där de ökar sin marginal ännu mer. "Hur kan det komma sig?" Merförsäljning, tjänster, lägre inköpspriser etc. Inte riktigt sant detta. Det förekommer men det är marginellt, detta är rent fusk och det bevakas rätt hårt nu för tiden. För den överväldigande majoriteten så sker inte detta. Black friday gör att: +Företag ökar omsättning och marginal +Slutkund får möjlighet att handla till bra priser +Konsumtionen ökar vilket leder till ökat klirr i statskassan +Det skapas fler arbetstillfällen Det negativa är ju att ökad konsumtion har en negativ påverkan på miljön. Många ovan mig har nämnt att konsumera rätt, att handla med ett miljövänligt tänk. Jag tycker att fokuset bör ligga på att konsumera rätt, inte nödvändigtvis att konsumera mindre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Black Friday, White Friday & Green Friday? BS eller bra?
Tillbaka
Topp