Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Blackdiamond route 105 & dynafit bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1147460" data-attributes="member: 59831"><p>Jag hade också kört Dynafit Rotation 12 på dem skidorna. Skidorna är ju inte superlätta så att sätta en relativt lätt bindning som ATK raider 12 gör i de stora hela inte en enorm skillnad. Hade du kört på Helio 105 skidan istället så kanske det hade varit att fundera på då totalvikten hade i relativa termer hamnat mkt lägre. </p><p></p><p>Sen beror det ju på hur du åker också. Jag har haft både ATK raider 12 och har nu ett par skidor med Rotation 12, och det är 2 helt olika bindningar. Känner mig rejält mkt säkrare på Rotation 12 än Raider när jag kör pist och isig slagit terräng i hög fart. Mer dämpad känsla i Rotation 12.</p><p></p><p>Sen som någon sa tidigare, du behöver inte gå ner med handen för att ändra hälhöjarna, utan det funkar bra med staven.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1147460, member: 59831"] Jag hade också kört Dynafit Rotation 12 på dem skidorna. Skidorna är ju inte superlätta så att sätta en relativt lätt bindning som ATK raider 12 gör i de stora hela inte en enorm skillnad. Hade du kört på Helio 105 skidan istället så kanske det hade varit att fundera på då totalvikten hade i relativa termer hamnat mkt lägre. Sen beror det ju på hur du åker också. Jag har haft både ATK raider 12 och har nu ett par skidor med Rotation 12, och det är 2 helt olika bindningar. Känner mig rejält mkt säkrare på Rotation 12 än Raider när jag kör pist och isig slagit terräng i hög fart. Mer dämpad känsla i Rotation 12. Sen som någon sa tidigare, du behöver inte gå ner med handen för att ändra hälhöjarna, utan det funkar bra med staven. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Blackdiamond route 105 & dynafit bindning?
Tillbaka
Topp