Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Blåshålet Åre
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Black-Daimond" data-source="post: 946777" data-attributes="member: 77495"><p>Vecka 8 och 9 i år var väldigt extrema fantastisk snö i backen men toppen stängd i nästan två veckor. Vet inte om jag har hundra koll men en mer normalt sportlovsvecka brukar högzon vara öppen 4 dagar och två dagar stängt. Med det menar jag inte sol, det kan blåsa och vara uselt väder med minimal sikt men backarna går att åka.</p><p></p><p>Vad som är bra nu är att Skistar kör igång med högzon mycket tidgare än förr om åren. Ambitionen är att köra igång allt som går och jag har för mig att Gondolen gick redan vid jul/nyår denna säsong.</p><p></p><p>Åre är väldig väderkänsligt och är en av de skidorter som utsätts mest, har för mig att de var någon ort i Canada som har samma trista väder. Kraftiga vindar från väst och inga höga berg runt om som skyddar.</p><p></p><p>Man kan konstatera att solen alltid lyser sista dagen som man blir sugen att komma tillbaka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Black-Daimond, post: 946777, member: 77495"] Vecka 8 och 9 i år var väldigt extrema fantastisk snö i backen men toppen stängd i nästan två veckor. Vet inte om jag har hundra koll men en mer normalt sportlovsvecka brukar högzon vara öppen 4 dagar och två dagar stängt. Med det menar jag inte sol, det kan blåsa och vara uselt väder med minimal sikt men backarna går att åka. Vad som är bra nu är att Skistar kör igång med högzon mycket tidgare än förr om åren. Ambitionen är att köra igång allt som går och jag har för mig att Gondolen gick redan vid jul/nyår denna säsong. Åre är väldig väderkänsligt och är en av de skidorter som utsätts mest, har för mig att de var någon ort i Canada som har samma trista väder. Kraftiga vindar från väst och inga höga berg runt om som skyddar. Man kan konstatera att solen alltid lyser sista dagen som man blir sugen att komma tillbaka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Blåshålet Åre
Tillbaka
Topp