Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bli bergsguide
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 919756" data-attributes="member: 63059"><p>Jag gick i samma tankar som du när jag var i 20 ars aldern, men eftersom jag vid den tiden var ganska trött pa skolan la jag ner tanken om att bli bergsguide, nagra av mina vänner är bergsguider, sa jag kan bekrâfta att det tar ca 10 ar inkl förberedelser för utbildningen? tar lika lang tid att bli bergsguide som läkare här i frankrike, men om du vill jobba med skidakning är pistör ett bättre alternativ,, finns chans att komma in i yrket "bakvägen" gjorde för 20ar sedan i allafall,, vet dock inte hur det ser ut idag? Men jag kan ge dig radet att kontakta UCPA när du kommer ner till Cham,,, om de har nagot jobb ledigt,, nagon kan ju hoppat av i sista stund,,, de märker om du är seriös,,,,,, du har i alla fall rätt inställning till livet,,, LYCKA TILL,, Grabben,,,,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 919756, member: 63059"] Jag gick i samma tankar som du när jag var i 20 ars aldern, men eftersom jag vid den tiden var ganska trött pa skolan la jag ner tanken om att bli bergsguide, nagra av mina vänner är bergsguider, sa jag kan bekrâfta att det tar ca 10 ar inkl förberedelser för utbildningen? tar lika lang tid att bli bergsguide som läkare här i frankrike, men om du vill jobba med skidakning är pistör ett bättre alternativ,, finns chans att komma in i yrket "bakvägen" gjorde för 20ar sedan i allafall,, vet dock inte hur det ser ut idag? Men jag kan ge dig radet att kontakta UCPA när du kommer ner till Cham,,, om de har nagot jobb ledigt,, nagon kan ju hoppat av i sista stund,,, de märker om du är seriös,,,,,, du har i alla fall rätt inställning till livet,,, LYCKA TILL,, Grabben,,,, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bli bergsguide
Tillbaka
Topp