Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Bli så muskulös som möjligt.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="splendid" data-source="post: 462661" data-attributes="member: 76249"><p>Kan väl tillägga att de är ingen mening med att föräta dig på protein, de kommer inte hjälpa. Rätta mig o jag har fel men man brukar väl räkna med att du maximalt kommer ha nytta av 2g protein/kgkv/dag, om du inte tränar nått extremt mycket.</p><p></p><p>Så väger du 70 kilo så är 140g om dan nått du bör sträva efter. Och de är inte speciellt svårt att få ihop om du bara tänker efter lite, du behöver inte alls trycka massa kosttillskott även om de underlättar. Säg jag som dricker ungefär 2 liter mjölk om dagen, bara där har jag 70g protein, alltså halva mitt dagsintag bara genom vad jag dricker. Knapra i dig lite fisk och annat gott så har du ditt protein sen. Stirra dig inte blind på tillskott.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="splendid, post: 462661, member: 76249"] Kan väl tillägga att de är ingen mening med att föräta dig på protein, de kommer inte hjälpa. Rätta mig o jag har fel men man brukar väl räkna med att du maximalt kommer ha nytta av 2g protein/kgkv/dag, om du inte tränar nått extremt mycket. Så väger du 70 kilo så är 140g om dan nått du bör sträva efter. Och de är inte speciellt svårt att få ihop om du bara tänker efter lite, du behöver inte alls trycka massa kosttillskott även om de underlättar. Säg jag som dricker ungefär 2 liter mjölk om dagen, bara där har jag 70g protein, alltså halva mitt dagsintag bara genom vad jag dricker. Knapra i dig lite fisk och annat gott så har du ditt protein sen. Stirra dig inte blind på tillskott. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Bli så muskulös som möjligt.
Tillbaka
Topp