Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Blippa kontokort för enstaka liftåkningar likt kollektivtrafiken?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1276719" data-attributes="member: 163608"><p>En valfri solig sommardag i Juli så är köerna till Gustavsliften proppfulla med Svenssons som ska upp och "fjällvandra" 1 km till Stensjön, ta några selfies, äta löjligt lite löjligt dyr Gulash och sen.....ja vi tar väl liften ner? Det tar ju säkert 10 minuter att gå. Jaja jag ska inte spy galla över denna form av turister.</p><p></p><p>Men på liftspärren sätter de en QR läsare som kan låsa upp spärren. Engångsåkarna behöver bara ha sin telefon. Zooma in en QR kod som finns på flera ställen längs kön. Komma till någon skistarsida och där kunna betala ganska enkelt med det betalmedel de flesta (?) nu för tiden har ett betalkort inlagt (?) Alltså google pay, Samsung pay, Apple pay eller något liknande. Sen få en QR kod och ja resten förklarar sig själv. Vi som har säsongskort blippar som vanligt med kortet i obliquefickan. Liksom dubbla system som ger signal till spärren att det är dags att öppna Sesam. Måste ju finnas på fler anläggningar?</p><p></p><p>Men det nyslipade kanter beskriver måste ju komma. Någon som har smart/apple watch och har google/apple pay i klockan? Smidigare betalsätt finns mig veterligen inte.</p><p>Vet inte om det funkar under jacka och vantar iofs.</p><p></p><p>Jag är övertygad (killgissar) att skistar i det här fallet tjänar betydligt mer på engångs "fjällvandrarna" än på oss som har köpt skistar all på early bird eller annan kampanj.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1276719, member: 163608"] En valfri solig sommardag i Juli så är köerna till Gustavsliften proppfulla med Svenssons som ska upp och "fjällvandra" 1 km till Stensjön, ta några selfies, äta löjligt lite löjligt dyr Gulash och sen.....ja vi tar väl liften ner? Det tar ju säkert 10 minuter att gå. Jaja jag ska inte spy galla över denna form av turister. Men på liftspärren sätter de en QR läsare som kan låsa upp spärren. Engångsåkarna behöver bara ha sin telefon. Zooma in en QR kod som finns på flera ställen längs kön. Komma till någon skistarsida och där kunna betala ganska enkelt med det betalmedel de flesta (?) nu för tiden har ett betalkort inlagt (?) Alltså google pay, Samsung pay, Apple pay eller något liknande. Sen få en QR kod och ja resten förklarar sig själv. Vi som har säsongskort blippar som vanligt med kortet i obliquefickan. Liksom dubbla system som ger signal till spärren att det är dags att öppna Sesam. Måste ju finnas på fler anläggningar? Men det nyslipade kanter beskriver måste ju komma. Någon som har smart/apple watch och har google/apple pay i klockan? Smidigare betalsätt finns mig veterligen inte. Vet inte om det funkar under jacka och vantar iofs. Jag är övertygad (killgissar) att skistar i det här fallet tjänar betydligt mer på engångs "fjällvandrarna" än på oss som har köpt skistar all på early bird eller annan kampanj. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Blippa kontokort för enstaka liftåkningar likt kollektivtrafiken?
Tillbaka
Topp