Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Blir det någon skidåkning i sommar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1262944" data-attributes="member: 175247"><p>Gefrorene Wand var rätt OK, där fanns det lite slush och åka på om man höll sig längst till vänster eller till höger (de två första åksekvenserna i min video).</p><p>Mellanpartiet mellan Gefrorene Wand och Tuxer Fernerhaus var värst, ingen snö, bara knölig och smutsig glaciäris att åka på.</p><p>Bästa åkningen var längst ner vid Tuxer Fernerhaus där det fanns fin slush att köra på (sista åksekvensen i videon).</p><p>Men lika fantastiskt bra som det var förra sommaren, lika dåligt var det nu, tyvärr. Kommer inte att åka iväg på mer sommarskidåkning om inte hela glaciären är helt snötäckt. Jag har väl haft en himla tur med snöförhållandena på flera av mina resor de senaste åren med fin nysnö i juni/juli.</p><p></p><p><strong>Exempel nedan från 3 juli 2014:</strong></p><p>Nysnö och -7 gr på morgonen!</p><p>[ATTACH=full]18756[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1262944, member: 175247"] Gefrorene Wand var rätt OK, där fanns det lite slush och åka på om man höll sig längst till vänster eller till höger (de två första åksekvenserna i min video). Mellanpartiet mellan Gefrorene Wand och Tuxer Fernerhaus var värst, ingen snö, bara knölig och smutsig glaciäris att åka på. Bästa åkningen var längst ner vid Tuxer Fernerhaus där det fanns fin slush att köra på (sista åksekvensen i videon). Men lika fantastiskt bra som det var förra sommaren, lika dåligt var det nu, tyvärr. Kommer inte att åka iväg på mer sommarskidåkning om inte hela glaciären är helt snötäckt. Jag har väl haft en himla tur med snöförhållandena på flera av mina resor de senaste åren med fin nysnö i juni/juli. [B]Exempel nedan från 3 juli 2014:[/B] Nysnö och -7 gr på morgonen! [ATTACH type="full" alt="1657016520777.png"]18756[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Blir det någon skidåkning i sommar?
Tillbaka
Topp