Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Blir full tilt större?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 986068" data-attributes="member: 49358"><p>Testa att värma innerskorna (finns guider på youtube..men enklast och kanske bäst är att gå till en skidbutik och be dem göra det åt dig).</p><p>FT har intuition innerskor som bör värmas för att slippa en del onödigt ont i foten. Då skulle jag även tipsa om att sätta på tåhättor under värmetiden för att få lite mer plats framme vid tårna.</p><p></p><p>Jag hade, precis som du, misstankar om att 27,5 var för litet för mig. Jag värmde med tåblock, och satte i en custom-sula och körde i 2 veckor med dem (fick även trycka ut skalet lite för att det var några mm för smalt) och nu sitter mina FT som gjutet och det känns som att de blev några mm längre.</p><p>Sen så är det ju även så att när du åker och har dina knän böjda, så åker dina fot bak i pjäxan.</p><p>De enda gångerna som jag slår i tån är vi rejäla baksätes landningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 986068, member: 49358"] Testa att värma innerskorna (finns guider på youtube..men enklast och kanske bäst är att gå till en skidbutik och be dem göra det åt dig). FT har intuition innerskor som bör värmas för att slippa en del onödigt ont i foten. Då skulle jag även tipsa om att sätta på tåhättor under värmetiden för att få lite mer plats framme vid tårna. Jag hade, precis som du, misstankar om att 27,5 var för litet för mig. Jag värmde med tåblock, och satte i en custom-sula och körde i 2 veckor med dem (fick även trycka ut skalet lite för att det var några mm för smalt) och nu sitter mina FT som gjutet och det känns som att de blev några mm längre. Sen så är det ju även så att när du åker och har dina knän böjda, så åker dina fot bak i pjäxan. De enda gångerna som jag slår i tån är vi rejäla baksätes landningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Blir full tilt större?
Tillbaka
Topp