Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Blizzard Rustler 11 17/18
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jontejont" data-source="post: 1096884" data-attributes="member: 42771"><p>Hej! </p><p></p><p>Kort version: köp!(överväg även rustler 10) och ta den längre! </p><p></p><p>Full version: Ca 88kg, 186cm. Har åkt mycket völkl mantra, men även hendryx cash is king och stöckli stormrider pro DP. Gillar mao skidor som är fartstabila, tyngre och som sväljer stötar bra.</p><p></p><p>Ville m blizzard rustler 11 ha en lite mer svängig och lekfull skida ffa då jag älskar skogsåkning. De är också mycket riktigt helt perfekta för att lattja i skogen med och är betydligt mer lekfulla än ex mantran. Upplever även att de har ett bra flyt i lössnö. I pisten är de klart svängiga och lekfulla för sin storlek. </p><p></p><p>Bakdelen på skidan är dock rejält mjuk och har resulterat i en del ofrivillig bakvikt ibland. Kanske en vanesak? Det gör den även lite mer nervös i högre fart (då jmf med mantra som är min referensskida) i alla fall i pisten, men jag gissar att det inte är något problem alls i lössnö (har ej provat att åka rejält fort på ngt större öppet fält med lössnö)</p><p></p><p>Om du vill ha en kvick mycket lekfull skida för denna storlek och dessutom gillar skogsåkning, små hopp/dropp så rekommenderar jag denna skida starkt. </p><p></p><p>En ösigare lekskida är en mycket bra beskrivning. För en helg i ett uppåkt hemsedal till de göttigaste puderdagarna med bravur. </p><p></p><p>Tvekar du mellan 2 längder, ta då definitivt den längre! </p><p></p><p>Rustler 11 tog jag för de där ganska sällsynta puderdagarna i ex alperna, annars gissar jag faktiskt att rustler 10, om den är lika kul/bra kan vara den fullständigt ultimata skidan för skandinaviska förhållanden? Hade absolut övervägt 10an om jag skulle välja om. </p><p></p><p>Rustler 11 är dock en kanonskida! Mycket mycket nöjd!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jontejont, post: 1096884, member: 42771"] Hej! Kort version: köp!(överväg även rustler 10) och ta den längre! Full version: Ca 88kg, 186cm. Har åkt mycket völkl mantra, men även hendryx cash is king och stöckli stormrider pro DP. Gillar mao skidor som är fartstabila, tyngre och som sväljer stötar bra. Ville m blizzard rustler 11 ha en lite mer svängig och lekfull skida ffa då jag älskar skogsåkning. De är också mycket riktigt helt perfekta för att lattja i skogen med och är betydligt mer lekfulla än ex mantran. Upplever även att de har ett bra flyt i lössnö. I pisten är de klart svängiga och lekfulla för sin storlek. Bakdelen på skidan är dock rejält mjuk och har resulterat i en del ofrivillig bakvikt ibland. Kanske en vanesak? Det gör den även lite mer nervös i högre fart (då jmf med mantra som är min referensskida) i alla fall i pisten, men jag gissar att det inte är något problem alls i lössnö (har ej provat att åka rejält fort på ngt större öppet fält med lössnö) Om du vill ha en kvick mycket lekfull skida för denna storlek och dessutom gillar skogsåkning, små hopp/dropp så rekommenderar jag denna skida starkt. En ösigare lekskida är en mycket bra beskrivning. För en helg i ett uppåkt hemsedal till de göttigaste puderdagarna med bravur. Tvekar du mellan 2 längder, ta då definitivt den längre! Rustler 11 tog jag för de där ganska sällsynta puderdagarna i ex alperna, annars gissar jag faktiskt att rustler 10, om den är lika kul/bra kan vara den fullständigt ultimata skidan för skandinaviska förhållanden? Hade absolut övervägt 10an om jag skulle välja om. Rustler 11 är dock en kanonskida! Mycket mycket nöjd! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Blizzard Rustler 11 17/18
Tillbaka
Topp