Blizzard Scout i Sverige

fiskebulle

Ny medlem
Blizzard Scout i Sverige
Efter mycket överläggande har jag bestämt mig för att inhandla ett par Blizzard Scout, men till min förskräckelse så hittar jag dom inte på någon svensk butiks sida. Jag har kollat: alpingaraget, skistore, skidad, skidbutiken, länna sport, udén sport, addnature, outnorth, snowinn, ginatricot(det var här jag började bli desperat) och H&M - Men ingen verkar ha tagit in just modellen Scout.

Så, jag överlämnar mig härmed till freeride i hopp om hjälp - Finns det någon återförsäljare som tar in Blizzard Scout i år, i Sverige?

Ps. Jag är medveten om att de finns i Norge och på telemarkpyrenees men jag tycker det känns mer rätt att handla inom landet i största möjliga utsträckning

Blizzard Scout i Sverige
Snowinn är förvisso lokaliserat i Spanien, och Skidbutiken i Finland, så det var väl för väl att de inte fanns där då..! ;)

Blizzard Scout i Sverige
Haha, jag var rädd att så skulle vara fallet, men i vilket fall så känns det alltid kul att handla saker i Sverige(och nästan ännu mer kul att köpa saker i verkligheten)

Blizzard Scout i Sverige
Du skulle kunna prova slå en pling till Äventyrsbutiken Hägglunds i Luleå. De har en stor del av Blizzys sortiment hemma, var in där förra veckan, men törs dock inte svära på att Scout fanns där... kollade i första hand på annat när jag var in där, läs Opinion...

Blizzard Scout i Sverige
Hör av dig till nån utav butikerna och fråga om dom skulle kunna ta hem den modellen åt dig. Om du förklarar att du helst vill köpa av dom och inte från tex sport-conrad så kommer dom nog gladeligen göra det. Hade jag gjort i alla fall om jag var dom :)

Blizzard Scout i Sverige
Tack för förslagen, jag ska snacka med några säljare jag känner för att se om de kan hjälpa mig, och även ringa Äventyrsbutiken i Luleå.

Tillbaka
Topp