Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Blöta lössnölaviner på Mörvikshummeln
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 425802" data-attributes="member: 40931"><p>Dessa jäkla jibbers som är ute på berget, berusade på thinner och mellanöl. Skapar mycket oreda!</p><p></p><p>Häromdagen såg jag en jibber med för stor jamaicaflaggefärgad jacka helt nonchalant skära av ett stort snöfältet ovanför en stackars turist i den svarta (brant alltså - lavinterräng!) pisten på grande montett i chamoni! Med rödglödgade ögon insåg han inte vilken ohygglig fara han utsatte vår intet ont anande med-utförsåkare för. </p><p></p><p>Alla vet att det är vanvettigt att skråa ovanför andra skidåkare då det kan lösa ut laviner! Min lavinvarnare (Marmot Barryvox) visade även 72% lavinfara när jag satte på den på morgonen. Det var alltså absolut lavinfarligt den dagen och inget man skämtar om!</p><p></p><p>Så jag åkte såklart och läxa upp ynglingen. Tog hans skidor och skicka iväg honom med hälsiningen att han kan ta sin verksamhet någon annanstans! Skidorna sålde jag på ebay och tänker använda pengarna till att starta en ideell verksamhet liknande Grannar Mot Inbrott.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 425802, member: 40931"] Dessa jäkla jibbers som är ute på berget, berusade på thinner och mellanöl. Skapar mycket oreda! Häromdagen såg jag en jibber med för stor jamaicaflaggefärgad jacka helt nonchalant skära av ett stort snöfältet ovanför en stackars turist i den svarta (brant alltså - lavinterräng!) pisten på grande montett i chamoni! Med rödglödgade ögon insåg han inte vilken ohygglig fara han utsatte vår intet ont anande med-utförsåkare för. Alla vet att det är vanvettigt att skråa ovanför andra skidåkare då det kan lösa ut laviner! Min lavinvarnare (Marmot Barryvox) visade även 72% lavinfara när jag satte på den på morgonen. Det var alltså absolut lavinfarligt den dagen och inget man skämtar om! Så jag åkte såklart och läxa upp ynglingen. Tog hans skidor och skicka iväg honom med hälsiningen att han kan ta sin verksamhet någon annanstans! Skidorna sålde jag på ebay och tänker använda pengarna till att starta en ideell verksamhet liknande Grannar Mot Inbrott. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Blöta lössnölaviner på Mörvikshummeln
Tillbaka
Topp