Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BMT94 vs Enforcer93
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1204022" data-attributes="member: 83225"><p>Det blir ett par PB&J istället. Det är ju den skidan jag verkligen velat ha hela tiden. Den har ju dock alltid varit lika tung som Enforcern. När PB&J nu kommit ner till 1900g så sparar jag ändå in 300g där. Jag tänker också att jag kan komplettera den med inserts så jag kan slänga på Dynafit Speed turn när det ska turas ordentligt. Då får jag ändå nästan 700g lättare per fot jämfört med Enforcer och Shift...</p><p></p><p>Enforcern är ju en grym skida egentligen men personligen blir jag aldrig riktigt vän med mjukheten. Jag kraschade återigen i Zell am See i mars när snön blev lite för varm och jag hade lite för hög fart. Visst, det är ett handhavandefel men varför inte ha en skida som hjälper dig när du gör såna fel? Problemet var att i hög fart tryckte jag ifrån för att svänga men helt plötsligt var snön lite för tung varpå skidan böjs för mycket i nosen och skidan tvärnitar och svänger för tvärt på samma gång varpå jag gör en volt mer eller mindre. Effekten förstärks ju också av att skidan "bara" är 93mm i midjan också så då sjunker ju midjan extra mycket i relation till de mjukare tipparna som stannar kvar på ytan. I motsvarande skida med 110-midja hade effekten blivit mindre förstås. Nu är ju tanken att Bibbyn ska användas till den typen av snön men jag orkar inte släpa omkring på den för att det kanske blir nåt åk utanför pisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1204022, member: 83225"] Det blir ett par PB&J istället. Det är ju den skidan jag verkligen velat ha hela tiden. Den har ju dock alltid varit lika tung som Enforcern. När PB&J nu kommit ner till 1900g så sparar jag ändå in 300g där. Jag tänker också att jag kan komplettera den med inserts så jag kan slänga på Dynafit Speed turn när det ska turas ordentligt. Då får jag ändå nästan 700g lättare per fot jämfört med Enforcer och Shift... Enforcern är ju en grym skida egentligen men personligen blir jag aldrig riktigt vän med mjukheten. Jag kraschade återigen i Zell am See i mars när snön blev lite för varm och jag hade lite för hög fart. Visst, det är ett handhavandefel men varför inte ha en skida som hjälper dig när du gör såna fel? Problemet var att i hög fart tryckte jag ifrån för att svänga men helt plötsligt var snön lite för tung varpå skidan böjs för mycket i nosen och skidan tvärnitar och svänger för tvärt på samma gång varpå jag gör en volt mer eller mindre. Effekten förstärks ju också av att skidan "bara" är 93mm i midjan också så då sjunker ju midjan extra mycket i relation till de mjukare tipparna som stannar kvar på ytan. I motsvarande skida med 110-midja hade effekten blivit mindre förstås. Nu är ju tanken att Bibbyn ska användas till den typen av snön men jag orkar inte släpa omkring på den för att det kanske blir nåt åk utanför pisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BMT94 vs Enforcer93
Tillbaka
Topp