Boende Courmayeur säsongen 26/27 finnes för två skidåkare

SvanteX

Medlem
Boende Courmayeur säsongen 26/27 finnes för två skidåkare
Hej!

Jag hyr en stor och fin lägenhet med två sovrum, badrum, kök och vardagsrum. Stora balkonger också för eftermiddagar i vårsolen.

Den ligger perfekt i Courmayeur, 10 min promenad till centrum och knappa 20 min till liften. Finns även shuttlebus.

Courmayeur ligger på italienska sidan av Mont Blanc med tillgång till både skidåkningen i Courmayeur som utöver fantastiska pister erbjuder både liftburen och nästan liftburen storbergsåkning såväl som skogsåkninng. Dessutom finns Skyway-liften som tar dig upp till 3 600 meter och extrem åkning på sydsidan av Mont Blanc-massivet, och det klassiska Vallée Blanche-åket med avslut i Chamonix. Skidbuss går till La Thuile/La Rosière som erbjuder ännu mer i och utanför pisten. Har man bil finns sedan hela Aostadalen att välja på med orter som Cervinina/Zermatt, Champoluc och Pila.

Jag letar nu efter två personer som vill dela lägenheten med mig december - april (och eventuellt min fru några veckor som kanske kommer på besök).

Själv har jag gjort 10 säsonger i Courmayeur med omnejd, känner de flesta locals och den lilla gruppen med svenska säsongare. Har åkt det mesta som finns att åka där även om jag lugnat ner mig med åren. Jag är långt från proffsåkare, det viktiga är att man har roligt och det är lätt att ha här oavsett nivå!

För mig är skidåkningen i fokus, och därefter ett skönt afterskihäng när andan faller på. Festa hela veckan är inte målet.

Det finns plats för två personer i ett av sovrummen med en våningssäng, så två kompisar eller ett par funkar lika bra. Även om du är själv så kanske vi kan pussla ihop det med en till likasinnad.

Gillar ni att åka skidor, i och eller utanför pisten, vill ta del av Italien när det är som bäst en säsong och vill ha kul på berget, hör av er!

Skicka PM om du är intresserad så kan jag berätta mer.

Svante

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp