Boende Disentis finnes(Andermatt)

PlunTzkY

Medlem
Har fått erbjudande på boende i Disentis. Men för att slå till behöver jag någon/några att dela hyran med om jag skall ha råd.
Boendet är med bummarmått rätt lyxigt då det har sovrum med dubbla enkelsängar + bäddsoffa. Sen finns spis, kylskåp och goda möjligheter för att laga mat samt öppen planlösning mot "vardagsrummet" med soffgrupp som vetter ut mot balkongen. Såklart finns även en färscht badrum.
Annat lyx som finns är trådlöst internet, TV, tillgång till pool i huset och parkeringplats inomhus.

Hyran är 550 CHF i veckan vilket blir ca 15 000 i månden. Så om man är 3 pers blir ungefär 15 000 per skalle för sesongen vilket är schysst för ett såpass lyxigt boende imo.
Tyvärr var boendet upptaget 2 veckor i februari, så det blir ett litet gap där, men då kan man hyra en annan lägenhet i samma byggnad eller med fördel ta en svängom till närliggande orter och se sig om.

Disentis ligger 30 min från Andermatt vilket gör det möjligt att åka på 2 orter ganska lätt.

Disentis har:
3000 möh
Munkkloster
Kabinbana till toppen
Massor med offpist

Disentis har inte:
Nattliv
Massor av bummare
Massor av pister

Hör av dig om du är intresserad!

1 timme och 25 min med tàg fràn Andermatt. Och du màste àka tàg emellan.

//H

Jasså, för när man slår det på nätet står det 30 minuter med bil, men det kanske inte funkar på vintern?

Nope... ligger mer än 2 meter snö pà passet just nu sà...

//H

4 svenskar iofs :)

Even: Sluta att vara avundsjuk. Din danska väntar pà dig.

//H

Hej hej, är väl sisådär en månad för sen för denna tråd men jag undrar om du har någon plats över för en glad telistjej? Är van säsongare, åker både pist och offpist, hade tänkt att vara i Disentis feb-mars. Hör av dig om det finns någon plats kvar!

Om vi ska vara lite petiga så är det 2010 nu och denna tråd är från december 2008 ... men de kanske bor kvar?

;-) / MM

Tillbaka
Topp