Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Boende för 5 pers i Val d"Isère....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrC" data-source="post: 8145" data-attributes="member: 14217"><p>Okej, så här ligger det till: Jag söker 5</p><p>snösugna livsnjutare att dela lägenhet med</p><p>mellan antagligen 19/1 (går antagligen att komma</p><p>åt lägenheten redan 5/1) och säsongen ut (början</p><p>på maj ungefär antar jag).</p><p></p><p>Har lyckats ordna en lägenhet i Val d"Isère för</p><p>sex personer belägen ungefär i centrum (närmare</p><p>kyrkan än Verdets-kvarteret, alltså i "fina"</p><p>delen). Lägenheten är på 48 kvm, med loft för</p><p>fyra personer och bäddsoffa (tror jag) för två</p><p>personer på marknivå. Finns även plats för att</p><p>trycka in två till om man vill ha polare på</p><p>besök... Har inte sett bilderna på den ännu</p><p>(kommer om nån vecka) men den skall vara fräsh</p><p>och ha god standard.</p><p></p><p>Hyran är på 13.000 franc per person för hela</p><p>perioden inklusive allt utom en deposition på</p><p>1.000 franc som man som bekant får tillbaka om</p><p>man varit snäll och inte trashat stället (alltså</p><p>inget extra för el, vatten etc). Detta skall</p><p>enligt min kontakt vara ett bra pris. (Han säger</p><p>att snitthyran för en hel säsong kommer ligga</p><p>runt 17.000 i år och att priserna gått upp sen</p><p>förra året. Någon som vet eller har nån annan</p><p>uppgift???) Vidare kan han ordna</p><p>säsongs-liftkortet 1000 franc billigare så den</p><p>effektiva hyran blir då 12.000...</p><p></p><p>Läste någonstans här på freeride att man enligt</p><p>nån kille kunde komma undan med 150 franc/natt</p><p>om man bodde sunkigt, räkneexempel:</p><p></p><p>19/1 - 4/5 = 15 veckor. 150 x 7 dagar x 15</p><p>veckor = 15.750FRF (eller om han menade kronor</p><p>ca 11.000FRF)</p><p></p><p>Så jag vet inte om det är billigt, men priset</p><p>verkar ok enligt mig. Kan tillägga att</p><p>lägenheten alltså är lite större än vad de</p><p>vanligtvis brukar vara i Val D och att den</p><p>ligger på marknivå, brevid garaget så han tyckte</p><p>att det kanske var lite lättare att komma unden</p><p>med en högre ljudnivå än vanligt (om man är</p><p>sugen på att ha en fest nån kväll...). Egen</p><p>erfarenhet kan intyga att grodätare kan vara</p><p>sjukligt griniga om man utsätter dem för "tapage</p><p>nocturne" alltså störande oljud efter klockan</p><p>22.00 då det enligt fransk lag skall vara tyst.</p><p>Det verkar iallafall strålande enligt mig.</p><p></p><p>Skall helst ge svar innan november, alltså om</p><p>två veckor, och villkoren för bokning är halva</p><p>hyran betalt + depositionen, nån vecka senare...</p><p>Och som han sa själv: Money talks, bullshit walks...</p><p></p><p>Om du tror att detta är något för dig, så tveka</p><p>inte att svara eller sända ett mail!!!</p><p></p><p>//CHRISTIAN - som snart skall pumpa puder VARJE</p><p>dag. ...om jag orkar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrC, post: 8145, member: 14217"] Okej, så här ligger det till: Jag söker 5 snösugna livsnjutare att dela lägenhet med mellan antagligen 19/1 (går antagligen att komma åt lägenheten redan 5/1) och säsongen ut (början på maj ungefär antar jag). Har lyckats ordna en lägenhet i Val d"Isère för sex personer belägen ungefär i centrum (närmare kyrkan än Verdets-kvarteret, alltså i "fina" delen). Lägenheten är på 48 kvm, med loft för fyra personer och bäddsoffa (tror jag) för två personer på marknivå. Finns även plats för att trycka in två till om man vill ha polare på besök... Har inte sett bilderna på den ännu (kommer om nån vecka) men den skall vara fräsh och ha god standard. Hyran är på 13.000 franc per person för hela perioden inklusive allt utom en deposition på 1.000 franc som man som bekant får tillbaka om man varit snäll och inte trashat stället (alltså inget extra för el, vatten etc). Detta skall enligt min kontakt vara ett bra pris. (Han säger att snitthyran för en hel säsong kommer ligga runt 17.000 i år och att priserna gått upp sen förra året. Någon som vet eller har nån annan uppgift???) Vidare kan han ordna säsongs-liftkortet 1000 franc billigare så den effektiva hyran blir då 12.000... Läste någonstans här på freeride att man enligt nån kille kunde komma undan med 150 franc/natt om man bodde sunkigt, räkneexempel: 19/1 - 4/5 = 15 veckor. 150 x 7 dagar x 15 veckor = 15.750FRF (eller om han menade kronor ca 11.000FRF) Så jag vet inte om det är billigt, men priset verkar ok enligt mig. Kan tillägga att lägenheten alltså är lite större än vad de vanligtvis brukar vara i Val D och att den ligger på marknivå, brevid garaget så han tyckte att det kanske var lite lättare att komma unden med en högre ljudnivå än vanligt (om man är sugen på att ha en fest nån kväll...). Egen erfarenhet kan intyga att grodätare kan vara sjukligt griniga om man utsätter dem för "tapage nocturne" alltså störande oljud efter klockan 22.00 då det enligt fransk lag skall vara tyst. Det verkar iallafall strålande enligt mig. Skall helst ge svar innan november, alltså om två veckor, och villkoren för bokning är halva hyran betalt + depositionen, nån vecka senare... Och som han sa själv: Money talks, bullshit walks... Om du tror att detta är något för dig, så tveka inte att svara eller sända ett mail!!! //CHRISTIAN - som snart skall pumpa puder VARJE dag. ...om jag orkar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Boende för 5 pers i Val d"Isère....
Tillbaka
Topp