Boende i Chamonix

Wezi

Medlem
Boende i Chamonix
Vi är 3 grabbar som har börjat leta lite boende nu mer seriöst än tidigare.. vi trodde vi hade klart med boende och jobb men det verkar ha skitit sig så då känns det som att det är dags att ta tag i det nu, om det inte redan är för sent..?

Men jag har kollat runt lite och hittat lite olika alternativ utanför chamonix i argentiere, houches, le tour, toccanaz. (dålig stavning) och det är ganska vettiga priser på dom tycker jag men frågan är då hur det är med möjligheterna att ta sig in till chamonix och allt sånt, för jag antar att det är där det "händer" om man säger så.

Nu är det så att vi helst vill bo i centrala chamonix eller kanske cham sud, och det som är viktigt för oss är att det finns trådlöst internet och att det är relativt rymligt så man kanske kan ha nån kompis över nån dag, alltså vill bo bo själva och är inte intresserade av att dela med nån som redan lycakts få boende.

Har kontaktat taxi i chamonix för att kolla upp lite priser till olika ställen också men det verkar som att dom slutar köra vid 01? lite tidigt? känns som det kan bli jobbigt att ta sig hem då på kvällen?!

Alla tips från erfarna grabbar eller tips från oerfarna som har nått vettigt att säga är välkomna, och alla som har boende till oss får gärna kontakta mig då vi är väldigt intresserade =)

Boende i Chamonix
Wildsand apartments, byns trevligaste hyresvärdinna, Nicole Sandelgård. Ni vill inte bo utanför chamonix, man vill kunna krypa hem.

Lycka till

Boende i Chamonix
cham sud är bra som fan ekonomiskt o för fest på kvällarna plus att skidbussarna går förbi innan dem åker vidare till systemen, men har inte hört talas om att nån lägenhet har wireless lan o jag hade mkt polare i sud i vintras.
dessutom är det mkt stölder i sud, alltid nån som går förbi o rycker i dörren om man är hemma bakis en dag. hörde om en killes lägenhet som typ blev rensad efter han glömde låsa en gång typ.
rekomenderar fortfarande sud dock. mkt svenska bummmare o bra stämming på southbar.
ha en grym vinter, mvh victor

Boende i Chamonix
finns trådlöst i en del lägenheter i sud och balmekomplexet. men mer ovanligt än vanligt.
men monkeybar och nu även southbar(?) har ju trådlöst dom gärna lämnar ut...

Tillbaka
Topp