Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Boende i Fernie finnes! 1 PLATS KVAR
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carlstedt" data-source="post: 576394" data-attributes="member: 66164"><p>Tja jag gjorde en lite jämförelse mellan kanada och alperna i ett mail förut som jag fann ganska intressant</p><p></p><p> Anledningen till bytet är att det är myyyycket billigare där, 6000 liftkort, 2000/månad i boende, 6000 resa, säg att du är där 4 månader det blir ungefär 20 000 plus mat som förövrigt är mycket billigare än i Alperna. Om vi jämför det mot Val Diseres 11 000 liftkort, 5000/månad i boende och resa på ungefär 3000 tur och retur, säg att du bor där i 4 månader då blir det 34000(!). </p><p>Fernie +,-</p><p>+ priset</p><p>+ snön (snöar i snitt 8 meter per år)</p><p>+ Trevligt folk</p><p> </p><p>Val D'isere +,-</p><p>+Party ( finns i fernie också men kanske inte riktigt lika mycket)</p><p>+Nära Sverige</p><p></p><p></p><p>Vi kommer förövrigt säkerligen köpa bil. VI har betalat första hyran men en plats finns fortfarande kvar!</p><p></p><p>Om du väljer fernie med oss kommer din månadshyra ligga på ca 1900 kr per månad plus el.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carlstedt, post: 576394, member: 66164"] Tja jag gjorde en lite jämförelse mellan kanada och alperna i ett mail förut som jag fann ganska intressant Anledningen till bytet är att det är myyyycket billigare där, 6000 liftkort, 2000/månad i boende, 6000 resa, säg att du är där 4 månader det blir ungefär 20 000 plus mat som förövrigt är mycket billigare än i Alperna. Om vi jämför det mot Val Diseres 11 000 liftkort, 5000/månad i boende och resa på ungefär 3000 tur och retur, säg att du bor där i 4 månader då blir det 34000(!). Fernie +,- + priset + snön (snöar i snitt 8 meter per år) + Trevligt folk Val D'isere +,- +Party ( finns i fernie också men kanske inte riktigt lika mycket) +Nära Sverige Vi kommer förövrigt säkerligen köpa bil. VI har betalat första hyran men en plats finns fortfarande kvar! Om du väljer fernie med oss kommer din månadshyra ligga på ca 1900 kr per månad plus el. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Boende i Fernie finnes! 1 PLATS KVAR
Tillbaka
Topp