Boende i fernie

Rospigg

Ny medlem
Boende i fernie
Hej!

Vi är tre styckna män med ungdom i sinnet som ska dra till fernie i januari..och vi undrar om det är någon som har något boende att tipsa om? eller har ett boende att dela med oss....?
vi är helt enkelt öppna för förslag.

Tack för din tid.

/Tobias, Erik och Anders.

Boende i fernie
vi bodde hos en familj i fernie förra säsongen, skittrevliga och mycket utrymme, ganska dyrt, kommer inte i håg riktigt vad det kostade...

Maila dale och cathy på, jheating@shaw.ca

Boende i fernie
har dessvärre inget boende att dela med mig av för tillfället, men överväger att åka dit tillsammans med en
polare. vi flyger in till van-city 28e jan och ut 18e mars. har inte bestämt oss för skidort än...är gärna med och
delar crib om ni hittar något!

Boende i fernie
jag o rospigg har inte fixat något boende än har mailat massa med bara negativa svar än...borde ju ta mig fan vara någon som lyckats fixa eller?

Boende i fernie
Efter att ha varit helt insöad på whistler börjar jag nu så smått leta mig vidare i canada och fernie verkar vara riktigt najs.

Jag vill åka direkt efter årsskiftet och vara borta ca 3-4 månader. Har inget boende men delar gärna med vem som helst faktiskt. Hittat någon något så hör av er om ni behöver en till i gänget!

Boende i fernie
bokade faktiskt in mig på samesun lodge nyss från den 6 jan tills den 30 mar. Ska vänta ett par dagar å se om det känns bra eller inte kan rekomendera samesun, verkade riktigt najs. Pratade med en som jobbade där och antagligen skulle hyran som vanligtvis är runt 23 dollar kunna bli en bra veckohyra eftersom jag ska stanna så länge. Om det är någon annan som är sugen på att bo där så boka ett dorm-room och säg att ni gärna bor med Hannes Ullman så blir vi lite svenskar i samma rum!

Boende i fernie
Jag har också kikat lite på samesun-boendet. Har du krox... bokat för hela din vistelse? Jag tänkte nämligen att man kunde boka typ 4-5 dagar å sen tar man tar i boendet på allvar när man e där...

Boende i fernie
nu har jag bokat för hela min vistelse men det är juh som jag förstår det bara att abryta den om man hittar något bättre/billigare.

Boende i fernie
Det där samesun låter intressant, vore ju smidigt och boka in sig där och sedan försöka få tag i boende när man väl är i fernie, blir nog mysigt om det är ett gäng svenskar där.

angående fernie realestate så kan man glömma månadspriserna om man hyr kortare tid än 4 månader, all tid därunder får betalas med veckohyra vilket blir markant mycket dyrare. Tack för alla trevliga upplysningar, vi ses i fernie :)

Tobias.

Tillbaka
Topp