Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Boende i Val Thorens
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus_Ibanez" data-source="post: 82992" data-attributes="member: 33859"><p>Det finns ett par bostads förmedlingar på deras hemsida. www.valthorens.com</p><p>Så glöm turist förmedlingen för den är stängd, ta tag i förmedlingarna direkt.</p><p></p><p>Skriv till en kille här på forumet som heter ratboy, han har bra koll på det där.</p><p></p><p>Han hyrde en två personers lägenhet föra säsongen, som var mycket centralt (i dåligt skick). Jag tror han betalade nästan 80,000:- för det, december-maj.</p><p>Så det ligger nog minst i dom pengarna för en fyra pers lya. Men släpp centralt så kan ni kanske får ner priset lite, det finns ju ändå ingen stans i byn som man inte går till på 10 minuter.</p><p>Men ett tips är att jaga på lite för det börjar bli sent att fixa ordentligt boende nu, om ni inte vill bo som råttor med 4 andra i en fyra pers lägenhet.</p><p>Är man bara tidig nog brukar det inte vara svårt att hitta boende, bara dyrt.</p><p>Jag har ingen egen erfarenhet av att hitta boende (har alltid fått det med mitt jobb), men har varit där i sju säsonger så man har ju hört en del från polare.</p><p></p><p>Fixa jobb där nere är inte svårt om man kommer ner i tid och är lite framåt.</p><p></p><p>Lycka till och vi ses där nere i snön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus_Ibanez, post: 82992, member: 33859"] Det finns ett par bostads förmedlingar på deras hemsida. www.valthorens.com Så glöm turist förmedlingen för den är stängd, ta tag i förmedlingarna direkt. Skriv till en kille här på forumet som heter ratboy, han har bra koll på det där. Han hyrde en två personers lägenhet föra säsongen, som var mycket centralt (i dåligt skick). Jag tror han betalade nästan 80,000:- för det, december-maj. Så det ligger nog minst i dom pengarna för en fyra pers lya. Men släpp centralt så kan ni kanske får ner priset lite, det finns ju ändå ingen stans i byn som man inte går till på 10 minuter. Men ett tips är att jaga på lite för det börjar bli sent att fixa ordentligt boende nu, om ni inte vill bo som råttor med 4 andra i en fyra pers lägenhet. Är man bara tidig nog brukar det inte vara svårt att hitta boende, bara dyrt. Jag har ingen egen erfarenhet av att hitta boende (har alltid fått det med mitt jobb), men har varit där i sju säsonger så man har ju hört en del från polare. Fixa jobb där nere är inte svårt om man kommer ner i tid och är lite framåt. Lycka till och vi ses där nere i snön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Boende i Val Thorens
Tillbaka
Topp