Rydellen
Ny medlem
Boende i Whistler finns! 2platser, snabba ryck krä
Hej! Jag och två polare har ett boende i Whistler där två sängar finns över. De som skulle hänga på hoppade idag av med perfekt timing då sista dagen för inbetalning av första och sista hyran samt säkerhetsdeposition är på måndag. Betalar vi inte då så går lägenheten till några andra. Vi är mycket måna av att få detta boende då det är grymt! 3 sovrum, fint kök och vardagsrum mm, internet, jaccuzi mm. Boende ligger i Nordic bredvid Creekside, minuter från liften.
Hyresvärden hyr ut från 1 november till 30 april. Priset för 5 personer i lägenheten plus "utilities" som vatten och värme mm är ~3300$/månad. 3000 är själva hyran på.
Utslaget på 6 månader blir totalsumman per person blir ca 25700kr. Alltså 4300 i månaden vilket är bra! Grejjen var att vi inte kommer dit förrän 1 januari men betalar de andra två månaderna ändå för att vi är så måna om att få det. Men boendet är som sagt mellan 1nov-30 april.
Hyresvärden har krävt referenser från arbetsgivare samt hyresvärd. Våra är redan godkända men det hinner inte era bli innan måndag, så det vi kan göra är att ni betalar oss så vi får lägenheten bokad, sen går det att fixa med era referenser i efterhand.
Låter detta intressant så hör av dig, men snabba ryck gäller som ni förstår...
Mitt telenummer är 0733-241469.
Alternativt kan ni ringa min kompis Jakob på 0702-995608 om jag inte svarar.
Ok att ringa nu idag fram tills 01.00. Annars imorgon efter 10.30.
// Emil
Hyresvärden hyr ut från 1 november till 30 april. Priset för 5 personer i lägenheten plus "utilities" som vatten och värme mm är ~3300$/månad. 3000 är själva hyran på.
Utslaget på 6 månader blir totalsumman per person blir ca 25700kr. Alltså 4300 i månaden vilket är bra! Grejjen var att vi inte kommer dit förrän 1 januari men betalar de andra två månaderna ändå för att vi är så måna om att få det. Men boendet är som sagt mellan 1nov-30 april.
Hyresvärden har krävt referenser från arbetsgivare samt hyresvärd. Våra är redan godkända men det hinner inte era bli innan måndag, så det vi kan göra är att ni betalar oss så vi får lägenheten bokad, sen går det att fixa med era referenser i efterhand.
Låter detta intressant så hör av dig, men snabba ryck gäller som ni förstår...
Mitt telenummer är 0733-241469.
Alternativt kan ni ringa min kompis Jakob på 0702-995608 om jag inte svarar.
Ok att ringa nu idag fram tills 01.00. Annars imorgon efter 10.30.
// Emil