Boende Japan Niseko

Boende Japan Niseko
Hej,

Jag och tre kompisar är sugna att åka till Niseko i Japan från mitten av Januari till början av Mars. Vi har försökt hitta boende i Niseko eller i orterna runt omkring, exemplevis Kutchan. Vi har svårt att hitta boenden med rimliga priser, är det någon här som har tips på vart man kan leta boende? Allt är av intresse!
Tack på förhand!

Boende Japan Niseko
Åk någon annanstans :) finns massa grymma ställen på Hokkaido annars i Hakuba. Rika amerikaner/kineser och Australiensare har tagit över Niseko och priserna kommer bara gå upp.

Boende Japan Niseko
Gjorde en resa till Hokkaido vintern 2017, var borta dryga månaden. Vi hade hyrbil och upptäckte hela ön. Då bokade vi boenden löpande via Airbnb och typ Hotels.com. I just Niseko bodde vi i Kutchan, funkade fint att ta bussen där ifrån till backen. Har för mig att det generellt sett var rätt överkomliga priser i svenska mått mätta, men läget kan ha ändrats.

Boende Japan Niseko
Intressant. Om ni söker efter en till att dela kostnader med för boende etc är jag intresserad. Sugen på att få åka mycket första gången i Japan, jobbar på distans så funkar med long-stay.:)

/M

Boende Japan Niseko
Tja Johanna!
Du såhär ett år senare...hittade ni nåt boende för en sån lång tidsperiod? Jag och några polare tänker nämligen köra samma upplägg denna vinter men kan verkligen inte hitta något boende som hyr ut längre än en vecka typ... Har du något tips???

Är extremt tacksam för svar😍🙏🙏

Tillbaka
Topp