Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Boende & Jobb i St Anton / Guide by Dejvy
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bjanne" data-source="post: 597862" data-attributes="member: 56758"><p>Tåget är ju en given kandidat, speciellt om man bor i södra delarna av sverige. Bäst är att beställa från ÖBB som är österrikes SJ. Dom är billiga och har bra avgångar varje dag. Dessutom har dom specialpriser under säsong om man skulle behöva åka hem, kostar typ 400 sek. Det enda mindre bra med öbb är att man inte kan få några prisuppgifter via deras hemsida. Dock är standardpriset på en sittvagn till kph från st anton ca 80 euro.</p><p></p><p>Annars kan man använda sig av deutsche bahnen också. Tror dom har prisuppgifter via hemsidan men vågar inte lova något.</p><p></p><p>Tåg är schysst för man kan ha med sig mycket packning man vill och orkar bära. Dessutom har man hela tiden själv koll på sin packning och slipper missöden med att väskor med diverse bra o ha grejor (läs skidor, pjäxor, bräda och boots) försvinner så man tvingas köpa nytt/hyra i väntan på att det ska komma fram. Just detta hände en av mina polare förra året då hennes bräda och ytterkläder försvann. Det enda minuset med tåg är restiden och att det inte är så bekvämt om man nu väljer en sittvagn. Dessutom får man hålla ögonen öppna efter tjuvar som gärna letar igenom dina väskor när du sover.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bjanne, post: 597862, member: 56758"] Tåget är ju en given kandidat, speciellt om man bor i södra delarna av sverige. Bäst är att beställa från ÖBB som är österrikes SJ. Dom är billiga och har bra avgångar varje dag. Dessutom har dom specialpriser under säsong om man skulle behöva åka hem, kostar typ 400 sek. Det enda mindre bra med öbb är att man inte kan få några prisuppgifter via deras hemsida. Dock är standardpriset på en sittvagn till kph från st anton ca 80 euro. Annars kan man använda sig av deutsche bahnen också. Tror dom har prisuppgifter via hemsidan men vågar inte lova något. Tåg är schysst för man kan ha med sig mycket packning man vill och orkar bära. Dessutom har man hela tiden själv koll på sin packning och slipper missöden med att väskor med diverse bra o ha grejor (läs skidor, pjäxor, bräda och boots) försvinner så man tvingas köpa nytt/hyra i väntan på att det ska komma fram. Just detta hände en av mina polare förra året då hennes bräda och ytterkläder försvann. Det enda minuset med tåg är restiden och att det inte är så bekvämt om man nu väljer en sittvagn. Dessutom får man hålla ögonen öppna efter tjuvar som gärna letar igenom dina väskor när du sover. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Boende & Jobb i St Anton / Guide by Dejvy
Tillbaka
Topp