Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Boende Oslo
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_Finland" data-source="post: 119900"><p>Vill du bo med bara svenskar kan du kolla upp svenska föreningen. <a href="http://www.svenskaforeningen.net" target="_blank">http://www.svenskaforeningen.net</a></p><p>Dom har flera stora kollektiv och rummen kostar 4500 kr, vilket jag tycker är lite dyrt.</p><p></p><p>Själv bor jag i ett hus som har korridorer med 10 rum som delar på kök och bad. Mitt rum är ca 10 kvadratmeter och jag betalar 3350 kr, inklusive ström. Det är fult och ganska sunkigt, men perfekt läge(mitt på majorstuen, 200 meter från t-banan). Bor du långt utanför stan kan du säkert hitta ett rum för under 2000, men generellt skulle jag säga att prisnivån ligger på 3000 och uppåt.</p><p></p><p>Sedan finns det ju folk som bor många i vanliga lägenheter. Jag har en kompis som bor i en fyra. Där bor dom 14 stycken på madrasser på golvet, och har rummen uppdelade med skynken. Hon trivs bra, men så gillar hon ju också att festa.</p><p></p><p>Är ni flera stycken ska ni hyra en trea. Dom är billiga jämfört med ettor. Du kan få en trea för 7-8000 om du har tur. En etta får du ofta betala 5000 för.</p><p></p><p>Om du är intresserad av en hybel(rum) kan du kolla på <a href="http://www.hybel.no" target="_blank">http://www.hybel.no</a></p><p>Annars kan du kolla på finn.no <a href="http://www.finn.no" target="_blank">http://www.finn.no</a> eller läsa tidningen Aftenposten Aften, om du redan är i Oslo.</p><p></p><p>Lycka till! Själv flyttar jag in i husbil imorgon, få se hur det går sen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_Finland, post: 119900"] Vill du bo med bara svenskar kan du kolla upp svenska föreningen. [URL]http://www.svenskaforeningen.net[/URL] Dom har flera stora kollektiv och rummen kostar 4500 kr, vilket jag tycker är lite dyrt. Själv bor jag i ett hus som har korridorer med 10 rum som delar på kök och bad. Mitt rum är ca 10 kvadratmeter och jag betalar 3350 kr, inklusive ström. Det är fult och ganska sunkigt, men perfekt läge(mitt på majorstuen, 200 meter från t-banan). Bor du långt utanför stan kan du säkert hitta ett rum för under 2000, men generellt skulle jag säga att prisnivån ligger på 3000 och uppåt. Sedan finns det ju folk som bor många i vanliga lägenheter. Jag har en kompis som bor i en fyra. Där bor dom 14 stycken på madrasser på golvet, och har rummen uppdelade med skynken. Hon trivs bra, men så gillar hon ju också att festa. Är ni flera stycken ska ni hyra en trea. Dom är billiga jämfört med ettor. Du kan få en trea för 7-8000 om du har tur. En etta får du ofta betala 5000 för. Om du är intresserad av en hybel(rum) kan du kolla på [URL]http://www.hybel.no[/URL] Annars kan du kolla på finn.no [URL]http://www.finn.no[/URL] eller läsa tidningen Aftenposten Aften, om du redan är i Oslo. Lycka till! Själv flyttar jag in i husbil imorgon, få se hur det går sen... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Boende Oslo
Tillbaka
Topp